1CB63CCB-E9B9-4E5A-A93B-4D5D67BBB508

درحمله طالبان درکابل ۵۲ تن ازشاگردان مکتب زخمی شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،حوالی ساعت۸:۵۵ دقیقه ی صبح امروز دوشنبه ۱۰ سرطان مهاجمان مسلح با استفاده ازیک عراده موتر بم گزاری شده یکی از نهاد های نظامی در کابل را هدف گرفتند.
مهاجمان با استفاده از انفجار موتر بم در مربوطات حوزه ۱۶ امنیتی پولیس کابل موفق شدند که خودشانرا دریک تعمیر نیمه کاره در نزدیک ساختمان ریاست لوژستیک وانجنیری وزارت دفاع ملی در ساحه ی پل محمود خان جابجا کنند.
نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان به فرحت میگوید،درحمله مهاجمان ۳ تن بشمول یک کودک کشته شده و۸۴ تن که اکثریت آنان افراد ملکی وکودکان هستند زخم برداشته است. آقای رحیمی علاوه میکند،مهاجمان پنج تن بودند که توسط نیروهای امنیتی کشته شدند ویکتن در ارتباط به این حمله از ساحه بازداشت شده است.

30A80F0F-4914-4E59-8627-A5C340E8D91C
درهمین حال نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف افغانستان گفته که در انفجار صبح امروز در شهر کابل ۵۲ شاگرد مکتب مجروح شده‌اند.

4F07BC66-7A6F-46FE-BF10-01B7357A6904

در عین حال نی نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان با نشر اعلامیه ی گفته است در حمله امروز طالبان مسلح بالای یکی از مراکز نظامی در کابل هفت کارمند تلویزیون خصوصی شمشاد زخم برداشته‌اند.
در اعلامیه آمده،با توجه به افزایش ناامنی‌ها و تهدیدهایی که متوجه رسانه‌ها و خبرنگاران است، نی حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان، یک بار دیگر تاکید می‌کند که حکومت باید تأمین امنیت رسانه‌ها و خبرنگاران را در اولویت کاری خود قرار دهد.
نی درحالی به این گفته ها تاکید میکند که حدود یک هفته پیش، طالبان با صدور یک اعلامیه تمامی رسانه‌هایی که به قول این گروه، علیه طالبان اعلان پخش می‌کنند را تهدید به حملات دهشت‌افگنانه بودند.