E0DD2BD8-7739-462C-A376-876E30696F7A

دوتن انتقال دهنده مواد تسلیحاتی طالبان به کابل بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری فرحت، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با پخش خبرنامه ی از کشف ‌،ضبط مقدار تسلیحات ومهما توسط نیروهای قطعات خاص این ریاست در مسیر بزرگ راه تورخم – کابل خبرمیدهد.
خبرنامه ی که امروز پنجشنبه ۶سرطان از سوی این ریاست منتشر شده گفته است در یک عملیات خاص 2 تن را که میخواستند مقداری  تسلیحات نظامی را به کابل انتقال بدهند باالفعل بازداشت کرده است.
خبرنامه می افزاید،افراد بازداشت شده‌ هر یک محب‌الله فرزند محمد عمر و نصیب شاه فرزند محمد عمر هستند ونیز به جرم خویش اعتراف نموده اند که یک مقدار تسلیحات نظامی گروه طالبان را از منطقه رینگ روت پشاور در یک عراده موتر تیلر بارگیری نموده و قصد انتقال آن را به کابل و از آنجا بمنظور راه اندازی فعالیت های هراس افگنانه، ترور افراد و اشخاص، اخلال امن نظم عامه در ولایت بغلان و سایر ولایت داشتند.
در قسمت اخیر خبرنامه آمده،سلاح و مهمات بدست آمده شامل 3 میل راکت، 19 میل سلاح خفیف، 2 عدد خپ‌کن، 2 قبضه نارنجک انداز ، 55 پایه مخابره، 40 عدد تخت ریموت و ریموت کنترول ماین، هزار ها فیر مرمی و مقداری تسلیحات دیگر نظامی بوده که به شکل ماهرانه در موتر تیلر جابجا گردیده بود.
طالبان مسلح تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.