+بازداشت

یک دادستان در کابل به اتهام اخذ رشوه بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،روز گذشته 9 جوزا یکی از دادستان های دادستانی ولسوالی قره باغ ولایت کابل از سوی منسوبین کنترول ومراقبت دادستانی کل افغانستان به اتهام اخذ رشوه بازداشت شد.

دادستان صیاد احمد نیازی قبل از چاشت روز پنجشنبه در دفتر کاراش از دستگیر شده است.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل این کشور به فرحت با تاید این خبر گفت روز گذشته یکی از اعضای مسلکی دادستانی قره باغ ولایت کابل حین اخذ مبلغ 20 هزار افغانی رشوه از یکی از باشنده گان این ولسوالی با استناد در حضور داشت سارنوالان موظف وهییت دستگیری از سوی منسوبین کنترول ومراقبت دادستانی در دفتر کاری اش بازداشت شد.

اقای رسولی می افزاید که تحمل اداره دادستانی کل در امر مبارزه با فساد اداری صفر است وقضایای مبارزه با فساد اداری را با جدیدیت تمام بررسی میکنیم.

این درحالیست که چندی قبل هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(UNAMA)  در جدیدترین گزارش خود تحت نام ” مبارزه علیه فساد اداری، کار اساسی برای صلح و رفاه” که در تاریخ چهارم ثور ۱۳۹۸خورشیدی نشر شده است، نقش کلیدی لوی څارنوالی را  در راستای کاهش فساد اداری، رسیدگی به قضایای فساد اداری، تقویت ظرفیت این اداره برای تفتیش داخلی، افزایش حضور زنان در لوی څارنوالی، آمادگی برای تطبیق سفارش‌های “کمیتۀ مشترک نظارت و ارزیابی”؛ قابل قدر دانست.