AEDAB728-5DF6-4ED8-A161-3B7439058595

وزارت معارف طرح افزودی معاش و امتیازات معلمان را به ریاست جمهوری فرستاد

به گزارش آژانس خبری فرحت، وزارت معارف جهت رفع مشکلات مالی معلمان طرح افزایش معاش و امتیازات معلمان را به ریاست جمهوری پیشنهاد کرده است .

نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف افغانستان میگوید:اولویت دهی برای معلمان معارف در چهارچوب پالیسی افزایش معاشات کارمندان خدمات ملکی ، پرداخت کرایه موتر ( روزانه ۸۰ افغانی فی معلم )، اجرای امتیازات منطقوی و امتیازات مسلکی ( ماهانه ۵۰۰ افغانی برای معلمان ۱۲ پاس و برای معلمان ۲۴ پاس مبلغ ۱۰۰۰ افغانی از موارد درشت این طرح اند که رهبری این وزارت  از ریاست جمهوری و وزارت مالیه خواستار تایید آن است.

خانم نوریه می افزاید ناچیز بودن معاشات معلمین، پرداخت یک بخش از معاشات ماهوار برای کرایه موتر جهت رفت و برگشت به وظیفه، عدم پرداخت امتیازات مسلکی فارغان صنوف دوازده و چهارده و عدم پرداخت امتیازات منطقوی معلمین ازمشکلاتی اند که در حال حاضر معلمان با آن دست و پنجه نرم می کنند .

تایید این طرح از سوی رهبری حکومت سبب آرامش فکری معلمان شده و نیز بالای کیفیت تعلیم وتربیه در کشور تاثیر مثبت برجا خواهد گذاشت.

وزارت معارف متعهد است تا برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان اپارتمان های رهایشی را در نزدیکی محلات زندگی آنان در اقساط طولانی مدت توزیع نماید.