rrthyyy

متهم شدن یکی از اعضای شورای ولایتی کابل به اخلال نظم عامه

به گزارش آژانس خبری فرحت،عبدالمالک یکی ازباشنده گان ولسوالی قره باغ کابل مدعی است که وکیل عادل یکی از اعضای شورای ولایتی این ولایت وی وپسر کاکایش را با ضرب گلوله زخمی کرده و نیز آزاد گشت وگذار میکند.

شخص متضررعلاوه بر بی عدالتی در ارگان های عدلی وقضایی می افزاید که بیش ازشش ماه میشود دوسیه نسبتی اش در زون شمال افتاده وهیچ نوع اجرات در مورد پیشرفت این قضیه را نداشته است.

آقای مالک به فرحت میگوید سال گذشته زمانیکه ما در ولسوالی قره باغ یک پایه تانک تیل را ایجاد میکردیم از سوی وکیل عادل اخطار وتهدیدشدیم تا از ایجاد این تانک منصرف ویاهم وی را شریک کنیم اما به تهدید واخطار وی توجه نکردیم چون هیچ نوع مانع قانونی برسر ایجاد آن وجود نداشت،چند روزی نگذشته بود وی با افراد مسلح اش با سلاح های سبک وسنگین بالای خانه ماحمله کردند که درنتیجه من وپسر کاکایم زخمی شدیم چون وکیل عادل یک شخص زورگو وافراد مسلح غیر مسول را تحت امر دارد و توانایی بیشتر در منطقه نسبت به دیگران دارد ووی نیز وکیل برحال شورای ولایتی کابل هم است به همین منظور پولیس ولسوالی قره باغ موفق به گرفتاری وی نشده ونیز تاکنون آزاد گذشت وگذار دارد.

وی علاوه میکند که آزاد بودن وکیل عادل را تهدید برای خود وخانواده اش عنوان کرده می افزاید دوسیه نسبتی مایان از شش ماه بدینسو در زون شمال افتیده وهیچ نوع پیشرفتی در قبال قضیه صورت نگرفته است.

وی دلیل کند روی دوسیه اش را عدم توقیف وکیل عادل میداند.

خواستیم نظر وزارت امور داخله را نیز داشته باشیم اما متاسفانه آنها حاضر نشدند تا دراین مورد ابراز نظر کنند.

نیازی دادستان موظف در قضیه مذکور به فرحت گفت، وکیل عادل به اثر شکایت فرمانده کریم یکی از بزرگان قومی در قره باغ متهم شده ودوسیه نسبتی وی نیز تحت تحقیق در زون شمال قرار دارد.

درهمین حال فرمانده کریم گفته های دادستان موظف قضیه را رد کرده میگوید من هیچ نوع ادعا بالای وکیل عادل ندارم ودادستان نیز در قبال من به خطا رفته است.

اسنادیکه به دسترس فرحت قرارگرفته نشان میدهد که آقای وکیل عادل وافرادش به اخلال نظم عامه ومجروحیت از سوی دادستانی شناخته شده ونیزطبق ماده 80 و89 قانون اجرات جزایی از ارگان های کشفی کابل خواستاراکمال راپور کشفی شده است.

خواستیم نظر وکیل عادل را نیز در قبال این قضیه داشته باشیم اما آقای عادل از اتهامات وارده علیه خودش به فرحت انکار میکند.

این درحالیست که چندی قبل وزارت امور داخله افغانستان با نشر خبرنامه ی گفته بود که به هیچ عنوان به افراد واشخاص زورگو،متخلف وقانون شکن اجازه نخواهند داد تا در شهرها ولایات آزادانه گشت وگذار کنند متاسفانه این گفته ها برای چند روزی موقت وبدون کدام دستاوردی پایان یافت.