Interor Ministry 06

وزارت داخله به کسانیکه از مجرمین حمایت میکنند هشدار داد

به گزارش آژانس خبری فرحت،وزارت داخله افغانستان به افراد واشخاصیکه بخاطر حمایت وپشتیبانی از افراد شامل در لیست جنایی این وزارت مداخله میکند هشدار میدهد.
وزارت امور داخله این کشور از همه شهروندان به خصوص یک تعداد مشخص خواسته است که برای رهایی کسانیکه جدیدآ درلیست جنایت کاران آمده است واسطه نشده و به پولیس تلیفون نکنند.
وزارت داخله افغانستان با پخش خبرنامه ی صبح امروز پنجشنبه (20 جدی) این بار به شکل هشدار تاکید کرده که واسطه گران و تلیفون کننده گان با این کارشان خود را شامل هرم جرم می سازند.
در خبرنامه این وزارت آمده است ،آنهایکه برای رهایی جنایت کاران ازقید پولیس تیلفون میکنند، واسطه میشوند و یا بخاطر ایجاد سپر حفاظتی با بهره گیری و تحریک احساسات قومی، سمتی و غیره مردم را تحریک می‌ نمایند؛ بدانند که وزارت امور داخله متوجه آنها است و با این کار خویش، دانسته و یا نادانسته خود را شامل هرم جرم می‌ سازند.
در بخشی از این خبرنامه آمده است؛ وزارت داخله دریافته که منافع پولی و سرمایه ای که ریشه در شبکه های جرمی دارد، به خطر افتاده است.
وزارت داخله می گوید، اگر می ‌خواهید در فهرست زیر پیگرد داخل نشوید، خودتان را از هرم جرم دور نگهدارید.
چند روز قبل وزارت امور داخله افغانستان لیست از افرادی را منتشر کرد که به گفته مسولان این وزارت این افراد به زورگویی،غصب زمین ،چور وچپاول وغیره جرایم متهم هستند باید بازداشت شوند.
این اقدام زمانی آغاز شده که امرالله صالح به عنوان سرپرست وزیر این وزارت معرفی شده است.