57425885

در ولسوالی مالستان غزنی بیش از100 تن طالب مسلح کشته وزخمی شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسولان محلی ولایت غزنی از پاکسازی کامل ولسوالی مالستان این ولایت از وجود طالبان مسلح خبر میدهند.
درخبرنامه ی مقام ولایت غزنی آمده که ولسوالی مالستان این ولایت پس از عملیات تصفیوی چند روزه نیروهای مشترک امنیتی افغان دیروزیکشنبه (27 عقرب) از وجود طالبان مسلح بطور کامل پاکسازی شد.
خبرنامه ی منتشره می افزاید که جریان عملیات ها ودرگیری های اخیر در ولسوالی مالستان ولایت غزنی بیش از 100 تن از طالبان ملسح کشته وزخمی شدند.
خبرنامه ی علاوه میکند که تلفات نیروهای امنیتی در این اواخر در ولسوالی مالستان 20 تن کشته وزخمی شدند.
درهمین حال دفتر مطبوعاتی ولایت غزنی میگوید:عملیات تصفیوی نیروهای مشترک امنیتی افغان از جمله کماندوها، قطعه خاص پولیس و قطعه واکنش امنیت ملی به همکاری نیروهای اردوی ملی، پولیس ملی، پولیس محلی و خیزشهای مردمی از راه زمین و هوا در ساحات هم مرز با ولسوالی نا امن گیلان و مربوطات ولایت زابل جریان دارد.
مسولان دفتر مطبوعاتی غزنی علاوه میکنند که اکمالات نیروهای امنیتی در هردو ولسوالی جاغوری و مالستان اعم از لحاظ نظامی و مواد غذایی به قدر کافی صورت گرفته است.
آنان علاوه میکنند که دو تولی اردوی منطقوی نیز برای تأمین امنیت دایمی ولسوالیهای جاغوری و مالستان ایجاد و بیش از(۶۰۰) تن در صفوف خیزش های مردمی از باشنده های محل تنظیم شده اند، که پس از تکمیل نمودن دوره آموزشهای نظامی، تجهیز و در نقاط مورد نیاز مستقر خواهد شدند.