46104891_1787542551356611_4635720049825415168_n

یک هزار خانواده بی جاه شده از ولسوالی های مالستان وجاغوری به مرکز غزنی آمدند

به گزارش آژانس خبری فرحت، صبح امروز چهارشنبه (23 عقرب) در حدود یکهزار خانواده از ولسوالی های مالستان وجاغوری به مرکز ولایت غزنی مهاجرت کردند.
مسولان محلی درولایت غزنی میگویند این یکهزار خانواده بیجاه شده از اثر درگیری های طالبان مسلح با نیروهای امنیتی در ولسوالی های مالستان وجاغوری به مرکز این ولایت آمدند.
منابع محلی غزنی علاوه میکند،این خانواده ها که مکان برای بود و باش در مرکز غزنی را نداشتند در ساختمانها و مهمانخانه ی ریاست شاروالی در مرکز ثقافت شهر غزنی ، مساجد و تکایا در منطقه ی نو آباد شهر غزنی جا بجا شده اند.
این منابع می افزاید،ارگانهای دولتی به همکاری برخی مؤسسات امداد رسان در غزنی تلاش دارند تا هرچی عاجل کمکهای در دست داشته ایشان را از قبیل مواد غذایی و غیر غذایی در دسترس خانواده های بیجا شده قرار دهند.
درهمین حال ریاست صحت عامه غزنی میگوید: بخاطر تداوی بیماران خانواده های بیجا شده، تیم های صحی سیار را در ساحات که بیجا شده گان ولسوالی های مالستان وجاغوری در آن مستقر هستند بطور(۲۴) ساعته توظیف کرده است.
مقامات محلی غزنی علاوه میکند که بزود ترین فرصت محموله های کمکی مواد غذایی و غیر غذایی برای بیجا شده های جاغوری و مالستان از مرکز کشور نیز خواهد رسید.