45434265_2210339369000282_1974327883933417472_n

یک کندک سرحدی فراه با تجهیزات آن بدست طالبان افتاد

به گزارش آژانس خبری فرحت،طالبان مسلح مدعی هستند که جنگجویان این گروه بالای یک کندک نیروهای سرحدی افغان واقع در ولسوالی پشتونکوت ولایت فراه حمله کردند که در نتیجه آن این کندک با تمام تجهیزات ونیروهای نظامی بدست این گروه قرار گرفته است.
منصورحقانی یکی از سخنگویان این طالبان میگوید جنگجویان این گروه شب هنگام بالای یک کندک نیروهای سرحدی افغانستان در ولسوالی پشتونکوت ولایت فراه از چندین استقامت حمله کرده که در نتیجه یک درگیری کوتاه نیروهای مسلح افغان مستقر در این کندک را با تمام تجهیزات شان به تصرف خود گرفته اند.
تصاویریکه در صفحات اجتماعی دست بدست میشود نشان میدهد تعدادی از نیروهای امنیتی که توسط طالبان مسلح اسیر شده با گروه طالبان دریک اتاق دیده میشود.
درهمین حال گزارشاتی وجود داردکه درنتیجه حمله گسترده ی جنگجویان طالب برکندک سرحدی در ولسوالی پشتونکوت ولایت فراه 52 تن از نیروهای پولیس سرحدی کشته وزخمی شدند وبیشتر از 100 میل سلاح سبک وسنگین نیز بدست طالبان قرار گرفته است.
طالبان مسلح با پخش خبرنامه ی گفته است که نیروهای امنیتی افغان در کندک سرحدی توانایی جنگ بیشتر را از نگاه تسلیحاتی داشتند اما روحیه جنگ را با آنان نداشته از همین رو با یک درگیری کوتاه این کندک را تسلیم آنان کرده است.
دراین خبرنامه آمده است که 5 تن از نیروهای سرحدی افغان نیز در اسارت آنان قرار دارد وتعداد زیادی از این نیروها جوانان بدخشانی هستند.
با تماس های مکرر موفق نشدیم تا نظریات مقامات محلی فراه را داشته باشیم.