30007310_2109044782706394_636770603_n

درولسوالی دشت ارچی کندز۳۰۰ تن کشته وزخمی شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،نیروهای هوایی افغانستان چاشت امروزدوشنبه (۱۳ حمل) بالای یک مسجد در روستای دفتانی ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز بمباران کرده که در نتیجه آن در حدود ۳۰۰ تن کشته وزخمی شدند.
نصرالدین سعدی ولسوال دشت ارچی ولایت کندز با تاید این خبر به رسانه گفته این حمله حوالی ساعت ۱۲:۰۰ چاشت امروز بالای یک مسجد درحالی انجام شده که مراسم دستار بندی حافظان قرآن کریم برگزارشده بود.
تاکنون امار دقیق تلفات معلوم نیست اما گزارشاتی وجود دارد که دراین حمله ۱۰۰ تن کشته و۲۰۰ تن دیگر مشمول کودکان وزنان زخم برداشته اند.
نیازمحمد عمرخیل، فرمانده پولیس دشت‌ارچی می‌گوید، نیروهای خارجی از چند روز پیش برای این حمله طرح‌ریزی کرده بودند و به خاطر تجمع طالبان مسلح در این مراسم این حمله انجام داده اند. با این حال حمیدالله حمیدی، فرمانده پولیس کندز می‌گوید که در میان کشته‌شده‌ها زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند.
اما معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان میگوید که طالبان مسلح با یک رژه نظامی تصمیم داشتند ، بالای قرار گاه های نیروهای امنیتی افغان حمله کنند که نیروهای امنیتی به اساس راپور های اوپراتیفی وکشفی بالای این مسجد حمله هوایی را انجام دادند.
طالبان مسلح موجودیت افراد شانرا در این مراسم رد کرده است.