27484558_2256530367907088_1546817362_o

رییس جمهور اندونیزیا دریک سفریک روزه وارد کابل شد

رئیس جمهور اندونیزیا، به دعوت محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، ظهر روز دوشنبه وارد کابل شد.

فرحت به نقل از صدای آشنا می نویسد،جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونیزیا حوالی ساعت ۱۲:۱۵ ظهر امروز در رأس هیأتی برای سفر یک روزه وارد کابل شد و قرار است که با محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و شماری از مقام‌های بلندپایه این کشور دیدار کند.

محمدسرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور غنی و وزیران مالیه و خارجه افغانستان در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، از آقای ویدودو و خانمش استقبال کردند.

فرود طیارۀ حامل رئیس جمهور اندونیزیا به دلیل برفباری در کابل، نظر به زمانی اعلام‌شده تأخیر داشت.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، رئیس جمهور اندونیزیا در سفرش به کابل، برعلاوۀ دیدار با رئیس جمهور غنی، در دو برنامه نیز اشتراک خواهد کرد.

به گفتۀ مرتضوی، یکی از این مراسم جلسۀ تشریفاتی است و دیگر بخش بیانیه است که این بیانه توسط هردو رئیس جمهور مشترکاً ایراد خواهد شد.

آقای مرتضوی، همچنان گفت، هدف سفر آقای ویدودو، برعلاوۀ گفتگو روی تلاش‌های حکومت افغانستان برای صلح، صحبت در مورد همکاری‌های جهان اسلام است.

او افزود که دراین دیدار روی همکاری‌های اقتصادی دوجانبۀ اندونیزیا و افغانستان نیز بحث و گفتگو خواهد شد.

پیش از این آقای ویدودو، به اسلام‌آباد رفته و در آنجا به مقام‌های پاکستانی پیشنهاد کرده است که کشورش می‌تواند در روند صلح افغانستان “یک نقش مثبت” را بازی کند.

این اولین سفر جوکو ویدودو، به عنوان رئیس جمهور اندونیزیا به افغانستان است و رئیس جمهور پیشین آن کشور در سال ۱۹۶۱ میلادی به افغانستان سفر کرده بود.

سفر رئیس جمهور اندونیزیا، در حالی است که چند ساعت از ورود وی به کابل، مخالفان مسلح افغانستان بر یک مرکز نظامی اردوی افغان در غرب کابل حمله کرده بودند که این درگیری پس از پنج ساعت خاتمه یافت.

رئیس جمهور اندونیزیا در حالی از کابل دیدن می‌کند که شهروندان پایتخت تحت تأثیر حملات تروریستی چند روز اخیر قرار دارند.

حکومت افغانستان امروز دوشنبه را به منظور رسیدگی به خانواده‌های قربانیان رخصتی اعلام کرده است. همزمان با سفر رئیس جمهور اندونیزیا به کابل، تدابیر شدید امنیتی گرفته شده است.