00000ioiijjj

هفت پروژه صحی در ولایت ننگرهار به بهره برداری سپرده شد

به گزارش آژانس خبر ی فرحت، صبح امروز(شنبه ۱۰ قوس) فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان،طی یک سفر کاری به ولایت ننگرهار هفت پروژه صحی را در این ولایت افتتاح و به بهره برداری سپرد.

لابراتوار کنترل دوا، غذا و محصولات صحی به ارزش سه ملیون دالر و مرکز صحی شهرک تورخم به ارزش چهارده ملیون افغانی دو پروژه ی اند که سنگ تهداب آنها گذاشته گذاشته شد.

همچنان مرکز ننگرهار آمبولانس به هزینه ده ملیون افغانی، شفاخانه ولایتی بی بی فاطمه الزهرا، مرکز صحی ولسوالی اچین به هزینه سیزده ملیون افغانی، شفاخانه ولسوالی غنی خیل به هزینه چهل ملیون افغانی، بخش نسایی و ولادی شفاخانه حوزه وی ننگرهار به ارزش بیست ملیون افغانی از جمله پروژه دیگری اند که کار اعمار آنها تکمیل گردیده بود، امروز به به بهره برداری سپرده شد.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت افغانستان افزایش مراکز صحی و بلند بردن سطح کیفیت ادویه را در بازارهای کشور یک امر مهم و حیاتی در جهت بهبود وضعیت صحی مردم خوانده و میگوید که هر شهروند این کشور حق دارد که به خدمات صحی دسترسی داشته باشد و وزارت صحت متعهد بر ارایه خدمات صحی بدون در نظر داشت قوم، زبان و مذهب در دوترین نقاط کشور میباشد.

وزارت صحت عامه در طی یک ماه گذشته به شمول پروژه های امروزی نزدیک به بیست پروژه صحی را در ولایت های، غزنی، پکتیا، کندهار و ننگرهار افتتاح و به بهره برداری سپرده است.