23905664_632957747093431_1555404767178035172_n

سه پروژه صحی به ارزش سه ملیون دالر در ولایت کندهار افتتاح شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان، امروز سه پروژه صحی را در ولایت کندهار با حضور داشت جمعی از مقامات و مسوولین ادارات ذیربط آن ولایت افتتاح نمود.

ایجاد یک باب لابراتوار حوزوی کنترل کیفیت ادویه، محصولات صحی و مواد غذایی به ارزش سه ملیون دالر که بودجه آن از سوی وزارت صحت عامه پرداخت میگردد، اعمار یک باب فابریکه سهامی تولید ادویه در مساحت بیست و پنج جریب به هزینه سی ملیون دالر در سه مرحله، دو پروژه صحی اند که سنگ تهداب آنان گذاشته شد و نیز مرکز تداوی امراض گرده در شفاخانه حوزوی ولایت کندهار که کار اعمار آن تکمیل گردیده بود به بهر برداری سپرده شد.

دوکتور فیروزالدین فیروز وزیر صحت افغانستان هدف از ایجاد این لابراتوار حوزوی را جلوگیری از ادویه بی کیفیت، محصولات صحی و مواد غذایی در بازارهاي افغانستان دانسته گفت که، با ایجاد اینچنین لابراتوار های حوزوی ما متیوانیم سطح کیفیت ادویه و محصولات را در بلند ببریم.

همچنان وزیر صحت در پیوند به ایجاد مرکز تداوی امراض گرده صحبت نموده تاکید ورزید که، این مرکز میتواند مشکلات مردم ولایت کندهار را در زمینه مرفوع سازد.

گشایش مرکز تداوی امراض گرده ولایت کندهار سومین مرکز تداوی امراض گرده میباشد که در جریان سال جاری در کشور به بهره بردای سپرده میشود.