23439538_2210356155857843_640872510_n

رییس‌جمهوری فرانسه: به دخالت‌های ایران در خاورمیانه ایستادگی می‌کنیم

به گزارش آژانس خبری فرحت،به نقل از روزنامه الاتحاد،رییس‌جمهوری فرانسه روز چهارشنبه در واکنش به برنامه‌های موشکی ایران گفته است در برابر برنامه موشک بالیستیک و نفوذ تهران در خاورمیانه به شدت ایستاده گی خواهد کرد.

امانوئل مکرون که برای یک سفر دو روزه به امارات متحده عربی در ابوظبی سفرکرده است، در مراسم افتتاح موزه جدید لوور در این شهر شرکت می‌کند.

او همچنین با شیخ محمد بن آل زاید آل نهیان، حاکم ابوظبی، درباره اوضاع سیاسی منطقه دیدار و گفت و گو داشته است.

رییس‌جمهور فرانسه در گفت و گو با روزنامه الاتحاد بار دیگر بر موضع رسمی فرانسه مبنی بر حمایت از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران تاکید کرده اما یادآور شده است ایستادگی در برابر ایران مهم است.

او گفته است این مقاومت نباید به شکلی باشد که تنش‌ها را در خاورمیانه تشدید کند: امروز بیش از هر زمان دیگری به صلح و بازیگران مسئولیت‌پذیر در این منطقه نیاز داریم تا برای ایجاد ثبات در خاورمیانه تلاش کنند.

او از ایران خواسته است نسبت به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد، (زیرا پاریس اتهامات آمریکا مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی از سوی ایران را جدی می‌گیرد.)

آلکساندر جورجینی، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز در یک کنفرانس خبری گفته است: ما اتهامات آمریکا را جدی می‌گیریم و اهمیت فوق العاده زیادی برای پایبندی تهران به تعهدات بین المللی‌اش قائل هستیم؛ از جمله ممنوعیت ارسال سلاح که در قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت، بر آن تاکید شده است.