P1090013 copy

باشنده گان بلاک ششم بلاک های سارندوی از نبود برق شکایت دارند

باشنده گان بلاک ششم بلاک های سارندوی مربوط به ورثه شهدا از نداشتن برق شان از مسولین زیربط شکایت داشته میگویند تقریبآ بیشتر از یک سال میشود که این بلاک از سوی یکی از کشورهای خارجی اعمار وبه وزارت امور داخله افغانستان سال گذشته تسلیم داده شد.

امین یکی از باشنده گان بلاک ششم بلاک های ورثه شهدا به آژانس خبری فرحت گفت مدت یکسال است که این بلاک برق نداشته ومیگوید درابتدا افتتاح این بلاک به مدت ۲۰ روز برق داشت وبعداز این مدت تمام این باشنده ها از روشنائی برق محروم شدند.

وی علاوه میکند ریاست برق کابل مشکلات نبود برق را از عدم کنترول تحویل گیری درست مسولان مربوطه عنوان کرده میگوید این بلاک مربوط به ریاست تعمیرات وزارت امورداخله میشود ومشکلات تانرا با آنها مطرح کنید،زمانیکه به ریاست تعمیرات مراجعه میکنیم آنها نیز به ما میگویند این مشکل مربوط ریاست برق کابل میشود نه مربوط ما.

افندی یکی از باشنده گان دیگر این بلاک است که میگوید بتاریخ ۲۴ حمل ۹۵ این آپارتمانها به ورثه شهدای پولیس توزیع گردیده از آغاز توزیع این بلاک تاحالا که تقریبآ مدت یکسال میشود به آپارتمان ها برق نرسیده،مسولین وزارت امورداخله وریاست برق کابل از همکاری درمورد یاد شده سهل انگاری کرده وبه ورثه شهدا توجه نمیکنند.

وی علاوه میکند ریاست برق کابل به ما گفتند که شما اهالی بلاک یاد شده مسیر لین برق را کندن کاری کرده وسرنخی را دریابید تا تیم تخنیکی ما آمده وبه مشکلات شما رسیده گی صورت گیرد درحالیکه اهالی این بلاک از مسیر درست لین معلومات کافی نداشته است بنآ مردم نمیتوانند که تمام زمین را کندن کاری کنند وانجنیر برج برق مربوطه نیز با ساکنان این بلاک همکاری وریه درست ندارد.

آقای افندی اضافه میکند اگر ارگانهای ریربط به مشکلات اهالی رسیده گی نکند ما به سفارت ایتالیا رفته مشکلات خود را در میان میگذاریم چراکه این بلاک از سوی کشور ایتالیا برای ورثه شهدا ساخته وتوزیع گردیده است.

یک باشنده دیگر این بلاک میگوید این بلاک ها سراسر با مشکلات روبرو هست وما از کجا بگویم وبه کی برسانیم.

محمد هارون معاون ریاست تصحیلات وزارت امور داخله افغانستان به آژانس خبری فرحت درمورد مشکلات باشنده گان بلاک ورثه شهدا گفت ما مشکلات را می پزیریم اما این ریاست خاموش نبوده بلکه درمورد آب آشامیدنی اهالی نیز با یک شرکت، حفر یک حلقه چاه آب پاک نیز قرار داد صورت گرفته که عنقریب کار حفر آن آغاز میشود.

معاون ریاست تصحیلات افزود ما اسناد آپارتمانها را به ورثه شهدا تسلیم نمودیم و مشکلاتیکه باشنده گان بلاک از ناحیه برق دارند این بوده که این ورثه شهدا کار میتر خود را تا کنون خلاص نکرده اند .

منبع گفت بازهم مشکل برق این بلاک مربوطه به شرکت برق کابل میشود به این ریاست هیچ ارتباطی ندارد.

با کوشش های زیاد موفق به گرفتن نظر ریاست برق کابل نشدیم.