0031

طالبان مسلح دربادغیس اموال یک مکتب ویک شفاخانه را دزدیدند

مسولان محلی درولایت بادغیس میگویند طالبان مسلح باحمله برمنطقه ی قرچغی ولسوالی قادس یک باب شفاخانه یک باب مکتب دخترانه را تخریب نمودند.

منبع میگوید طالبان مسلح حوالی ساعت ۸ شب گذشته یک مرکز صحی را تخریب کرده وسایل وتجهیزات آنرا با خودشان برده اند.

سید عبیدالله سرپرست صحت عامه بادغیس ره رسانه های محلی گفته است طالبان مسلح بعد از حمله بر این مرکز صحی،  مقداری از دوا های این مرکز را باخود برده اند و برخی وسایل و تجهیزات آن را نابود کردند.

به اساس گفته های سرپرست صحت عامه بادغیس این مرکر صحی که پاسخگوی نیازمندی های صحی هزاران فامیل در منطقه ی قرچغی بوده، شدیدآ آسیب دیده و نیاز به ترمیم مجدد دارد.

همزمان با این، مسئولان در ریاست معارف بادغیس نیز از تخریب یک مکتب دخترانه از سوی طالبان مسلح در منطقه ی قرچغی خبر  می دهند.

عبدالقیوم ساجد سرپرست معارف بادغیس میگوید که طالبان مسلح بسیاری وسایل این مکتب را تخریب نموده اند و برخی از تجهیزات این مکتب را با خود برده اند.

به اساس گفته های ساجد در این مکتب در حدود دوصد دانش آموز دختر مصروف فراگیری آموزش بوده اند.

درعین حال فرمانده پولیس بادغیس نیز میگوید؛ در حمله ی دیشب طالبان مسلح بر منطقه ی قرچغی ولسوالی قادس؛ یک تن از نفرات طالبان مسلح کشته و ۲ تن دیگر زخمی شده اند.

منطقه قرچغی در فاصله ۲۰ کیلو متری غرب مرکز ولسوالی قادس موقعیت داشته و از سوی نیرو های پولیس ملی و محلی تامین امنیت میشود.