۵۵۶۶غغفقق

داکتران درحمله بالای شفاخانه چهارصد بستر درکابل دست ندارند

کمیسیون تحقیق درمورد حمله برشفاخانه سردار محمد داود خان میگوید مالک موتری که درآنحمله از آن استفاده شده بود شناسائی شده است.

حلاالدین حلال رئیس کمیسیون تحقیق درمورد این قضیه که پیش از چاشت امروز چهار شنبه(۲۵حوت) درنشست خبری اشتراک کرده بود گفت در دوسیه بشمول کسانی که سهل انگاری کردند ویا مظنون شناخته شده اند ۲۴ نفر گرفتار شده اند.

آقای حلال گفت شماری از ستاژرهای که بخاطر تکمیل دوره ستاژشان به این شفاخانه معرفی میشوند،تعدادی هم برای تداوی به این شفاخانه میروند بشمول منسوبین تشکیلاتی شفاخانه چهار صد بستر دوهزار نفر است ولی با زخمیان ومریضان وکسانی که رفت وآمد میکنند  روزانه به چهارهزار نفر میرسد.

معاون وزارت دفاع در این نشست گفت که متاسفانه از خلا دشمن توسط عمال خود استفاده کرده و در شفاخانه حمله تروریستی انجام داد که مظنونان، متهمان و کسانی که مشکوک به این قضیه بودند، بازداشت گردیده و ازآنها تحقیقات جریان دارد.

اوگفت ضمن این‌که مدارکی وجود دارد که این حمله در بیرون از افغانستان طراحی گردیده، افزود این‌که تروریستان در شفاخانه چی قسم داخل شدند، تا امروز ما هیچ نقطه‌یی پیدا نکردیم که از قبل صورت گرفته باشد و هفته گذشته پنج نفر تروریست با موتر وارد آن‌جا گردیده‌اند.

هلال تاکید کرد شواهد و مدارکی که از داخل شفاخانه هم‌کاری شده باشد، هنوز رویش کار جریان دارد اما واسطه‌یی که آن‌جا استفاده شده، پلیت جعلی دارد.

رییس کمیسیون تحقیق در مورد این پرونده افزود که واسطه مربوط به یک کسی است که تثبیت شده که هم مالک واسطه و هم کسی که در عبور آن غفلت کرده، زیر تحقیقات قرار دارند.

وزارت دفاع ملی افغانستان آمار کشته شده ها را ۳۰ تن وزخمی ها را ۵۰ تن عنوان کرده بود.

این مقام ارشد وزارت دفاع اضافه کرد داکتران در حمله مهاجمین دخیل نیستند و هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که داکتران شفاخانه در این قضه همکاری کرده باشند.

این درحالیست که تعدادی از داکتران زمانیکه از آن شفاخانه بیرون شده بودند به رسانه گفته است که مهاجمان داکتران را به اسم هایشان صدا کرده وآنان را با ضرب گلوله به قتل میرساندند.

هفته گذشته حمله مهاجمان بالای شفاخانه سردار محمد داود خان در مربوطات حوزه دهم امنیتی پولیس را داعش بدوش گرفت.