mandegar-3262

قاری بهاوالدین مسول نظامی طالبان در ولسوالی تاله وبرفک ولایت بغلان دستگیر شد

طالبان مسلح حملات تهاجمی را بالای قریه جات ولسوالی بغلان مرکزی وولسوالی تاله وبرک ولایت بغلان صبح امروز سه شنبه آغازکردند.

فیض محمد امیری ولسوال تاله وبرفک با تاید این موضوع به رسانه ها گفته است درگیری در مناطق ولسوالی تاله وبرفک ادامه دارد ونیروهای امنیتی افغان به شدت در تلاش عقب راندن طالبان مسلح در ساحه هستند.

آقای امیری می افزاید هم اکنون تعدادی کثیری از مردم محل نیز سلاح برداشته اند وبا نیروهای امنیتی همکاری دارند وبا طالبان مسلح می جنگند.

درهمین حال ذبیح الله شجاع سخنگوی فرماندهی پولیس بغلان به آژانس خبری فرحت گفت طالبان مسلح صبح امروز سه شنبه بخاطر برهم زدن عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان از چهار طرف بالای ولسوالی تاله وبرفک این ولایت حمله تهاجمی کردند که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی افغان یک تن از طالبان مسلح کشته ودو تن دیگر شان زخم برداشته است.

به گفته آقای شجاع قاری بهاوالدین مسول نظامی طالبان مسلح وبرادر ولسوال نام نهاد آنگروه صبح امروز از سوی نیروهای امنیتی شامل در درگیری دستگیرشده است.

مردم محل به فرحت میگویند که طالبان مسلح بالای ولسوالی بغلان مرکزی حمله کردند که قریه منگل های این ولسوالی را تصرف کرده وبیز ارتش ملی درمحاصره طالبان مسلح قرار دارد.

سخنگوی فرماندهی پولیس بغلان می افزاید درگیری در نقاط مختلف این ولایت جریان دارد اما تصرف مناطق ولسوالی بغلان مرکزی را رد میکند.

طالبان مسلح از سه روز گذشته بدینسو در منطقه دره گک و کنده سنگ ولسوالی دوشی با نیروهای امنیتی درگیر شدند و به گفته مقام های پولیس بغلان؛ حملات آنان عقب زده شده و این گروه از این مناطق متواری شده اند.

سخنگوی پولیس بغلان می گوید، نیروهای تازه نفس به این ولسوالی ها اعزام شده و در درگیری ولسوالی دوشی، به طالبان مسلح تلفاتی نیز وارد شده است.