16602552_1221706131238960_658347998989840523_o

یونس قانونی: پیروزی جهاد برگِ تاریخ پرافتخار سرزمین ماست

محمدیونس قانونی معاون رئیس جمهور سابق افغانستان در مراسم ۲۸ مین سالروز شکست و خروج قشون شوروی سابق از این کشور گفت: ملت پا برهنه افغانستان از صفوف پائین و طبقه متوسط گزینۀ ماندن در افغانستان و مقاومت در برابر تجاوز و جان نثار کردن برای آزادی افغانستان را انتخاب کردند و برای آزادی افغانستان و نجات مردم آن تا پای جان جنگیدند.
وی افزود: این برگِ تاریخ پرافتخار سرزمین افغانستان است و به هیچ تنظیم، قوم، ولایت و هیچ گروهی تعلق ندارد و افتخار تمام ملت افغانستان است.
قانونی از شهامت و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور یاد آوری نموده گفت که امروز نسل و ملت ما در برابر تهاجم تروریزم قرار دارد. جنگ با تروریزم کمتر از جنگ با کمونیزم نیست، شکل و ابزارهای جنگ تغییر یافته اما اهداف یکی است، اشغال این سرزمین و تبدیل کردن آن به پایتخت تروریزم است.
وی از زعامت دولت و ملت افغانستان و قوای مسلح خواست تا در حوزه منافع ملی یک صف واحد برای آزادی افغانستان در برابر تروریزم را ایجاد کنند.
در مراسم عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه، مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سرتاسری علمای افغانستان نیز صحبت کردند و از شجاعت و پایمردی ملت افغانستان در برابر قشون سرخ شوروی یادآوری نمودند.