15492289_380259315642665_8290335198816541588_n

نی، سخنان حبیب الرحمن حکمتیار را اهانت به رسانه عنوان میکند

حبیب الرحمن حکمتیار، فرزند گلبدین حکمتیار در یک مطلب در صفحۀ فیس بوک اش به رسانه های افغانستان اهانت نموده است.
او در این نوشته اش از گزارش های که در مورد برگشتاندن قوماندان زرداد از لندن به کابل تهیه شده و از طریق رسانه های افغانستان به نشر رسیده است، انتقاد نموده و رسانه های افغانستان را مزدور خوانده است.
آقای حکمتیار نوشته است که چرا رسانه های افغانستان در مورد دیگر جنایت کاران که تا هنوز محاکمه نشده و مجازات نشده اند خاموش اند، اما در مورد زرداد گزارش تهیه می کنند.
اخیراً قوماندان زرداد، از قوماندانان مشهور حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار از انگلستان به کابل برگشتانده شد. زرداد در دادگاهی در شهر لندن به 18 سال زندان محکوم شده بود.
پس از بازگشت قومندان زرداد به کابل، رسانه های افغانستان انتقاد ها و نظریات شهروندان افغانستان را که در مورد زرداد داشتند به نشر رساندند.
نی حمایت کنندۀ رسانه های آزاد افغانستان آزادی بیان را همانگونه که در قانون مسجل است، حق هر شهروند کشور دانسته و از حکومت افغانستان می خواهد تا جلو افراد و اشخاصی را که بر رسانه های افغانستان تعرض می کنند، بگیرد.
حکومت وحدت ملی افغانستان نباید به هیچ کسی فرصت مداخله و توهین به رسانه های افغانستان را بدهد. هیچ کسی از آقای حکمتیار گرفته تا آقای تفکری حق تعرض بر رسانه ها را ندارد. نی از کمیسیون رسیدگی به تخلفات رسانه یی تقاضا می کند تا این مسئله را بررسی نموده و جامعۀ خبرنگاری افغانستان را از نتایج آن اطمینان دهد.