3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

حامد کرزی بعد از ظهر امروز به آلمان رسید

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع میگوید:که حامد کرزی رییس جمهور بازنشسته ی نظام جمهوریت افغانستان که به تازه گی پس از یک و نیم سال اجازه سفر یافته است به آلمان رسید.

احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی افغانستان از قول منابع خود می‌گوید؛که حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان در ادامه‌ی اولین سفر خود پس‌از سقوط افغانستان به دست طالبان،به آلمان رفته است.

بگفته ی آقای سعیدی حامد کرزی پس‌از چند روز اقامت در امارات متحده‌ی عربی بعد از ظهر امروز،( ۷دسامبر) به شهر دوسلدورف در غرب آلمان رسیده و گفته می‌شود یک هفته در این کشور اقامت خواهد داشت.

یک و نیم سال پیش زمانی که نظام جمهوریت سقوط کرد و طالبان قدرت سیاسی را در دست گرفتند،حامد کرزی و بعضی از چهره های سیاسی دیگر در کابل باقی ماندند.

طبق گزارش ها در این مدت حامد کرزی اجازه ی سفر به بیرون از کشور را نداشته و امارت اسلامی وی را ممنوع الخروج کرده بود،اما سر انجام هفته ی جاری وی اجازه یافت تا به بیرون سفر کند.

او ابتدا به امارات متحده ی عربی سفر کرده و سپس پس از چند روز اقامت در آن کشور امروز چهار شنبه (۱۶قوس) به شهر دوسلدورف آلمان رسیده و قرار است برای یک هفته در آن کشور اقامت داشته باشد.

مشخص نیست،که آقای کرزی برای چی ماموریتی به بیرون از کشور سفر کرده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز/کابل