3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سفارت افغانستان در اسپانیا میزبان نشست مقامات جنگی آن کشور بود

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،سفارت افغانستان در مادرید امروز جمعه (۰۶عقرب) میزبان مقامات عالی رتبه وزارت جنگ (دفاع)اسپانیا و تعدادی از افغان‌های مقیم اسپانیا بود.

این نشست با اشتراک خوان فرانسیسکو مارتینیز نیونیز سکرتر جنرال پالیسی و دفاعی وزارت جنگ اسپانیا،همراهان شان و با حضور تعداد افغانهای که تازه به اسپانیا منتقل شدند تدویر یافته بود.

محمد رحیم پیرزاده سرپرست سفارت افغانستان نقش اسپانيا و تداوم همکاری این کشور را بعد از تحولات ۱۵آگست ۲۰۲۱ با مردم افغانستان و انتقال تعداد قابل ملاحظه از افغان ها را به اسپانیا برازنده خوانده و خواهان همکاری بیشتر در زمینه گردید.

در ادامه روی وضعیت موجود آنعده افغانها که تازه به اسپانیا انتقال یافته به تفصیل صحبت نموده از حمایت این کشور تشکر‌ کرده،مشکلات خویش را مطرح و خواهان توجه بیشتر در زمینه گردیدند.

فرانسیسکو مارتینیز نیونیز سکرتر جنرال پالیسی دفاعی وزارت دفاع اسپانیا از ادامه همکاری شان با مردم افغانستان، تعقیب و پیگیری موضوعات یاد شده از طریق شرکای بین المللی، ناتو و اتحادیه اروپا اطمینان دادند.

در اخیر یکی از جنرالان وزارت جنگی اسپانیا که دو دوره ماموریت را در افغانستان انجام داده بود از نیکی ها و مهمان نوازی های مردم افغانستان به نیکوی یاد نمود.

پس منظر.!

این در حالیست که (۲۱اسد/۱۴۰۱) وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد که ۳۰۰ افغان را با خانواده‌های شان در یک پرواز اختصاصی از پاکستان به اسپانیا منتقل کردند.

وزارت خارجه اسپانیا مدعی شده بود که پس از روی کار آمدن حکومت سرپرست طالبان بیش از دو هزار تن که همکار اسپانیا در افغانستان بودند، منتقل شده اند.

براساس گزارش رسمی اسپانیا، به این ترتیب حالا شمار پناهجویان از افغانستان که از این طریق اسپانیا آن‌ها را بعد از خروج سربازان بین‌المللی انتقال داده است، جمعاً به حدود ۳۹۰۰ نفر رسیده است.

اسپانیا در جریان ۲۰ سال حضوراش در افغانستان در حدود ۲۷ هزار تن از نیروهایش را به این کشور اعزام کرده بود و در این جریان ۱۰۲ نظامی این کشور کشته شدند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز/کابل