3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

مجلس پنجاب خواهان محاکمه شهباز شریف نخست وزیر پاکستان شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مجلس پنجاب پاکستان با اکثریت آرا علیه نخست وزیر شهباز شریف قطعنامه ای را تصویب کرد و خواستار محاکمه وی به اتهام خیانت به دلیل مشورت با برادر بزرگترش نواز شریف در لندن در مورد انتصاب فرمانده جدید ارتش شد.

بشارت راجا، وزیر امور پارلمانی پنجاب، این قطعنامه را در مجلس ارائه کرد و خواستار اقدام علیه نخست وزیر شهباز بر اساس ماده ۶ (خیانت) قانون اساسی شد.

پنجاب توسط حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، نخست وزیر مخلوع و حزب متحد آن اداره می شود.

رسانه های پاکستانی بامداد امروز چهار شنبه (۳۰ سنبله) گزارش دادند،در این قطعنامه آمده است،که نخست‌وزیر چند روز پیش با یک فراری – نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین  پاکستان – در لندن در مورد انتصاب فرمانده جدید ارتش مشورت کرده است، که نه‌تنها به منزله سوگند نخست‌وزیری است که از او جلوگیری می‌کند.

از در میان گذاشتن موضوعات حساس با افراد غیر مرتبط و همچنین توهین به نهاد ارتش است.

نخست وزیر پاکستان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ملکه فقید الیزابت دوم در لندن بود.

او در مدت اقامتش در شهر با نواز شریف ملاقات کرد و در مورد تعیین فرمانده بعدی ارتش با وی گفتگو کرد.

نواز شریف از نوامبر 2019 پس از اینکه دادگاه عالی لاهور به دلایل پزشکی به او وثیقه هشت هفته ای داد، در لندن زندگی می کند.

نواز شریف قبل از عزیمت به لندن در حال گذراندن حکم هفت سال حبس در پرونده فساد العزیزیه در زندان لوت لخپات در لاهور بود.

جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس فعلی ستاد ارتش، قرار است در اواخر نوامبر سال جاری بازنشسته شود.

دولت ائتلافی به رهبری حزب مسلم لیگ پاکستان به رهبری شریف گفته است که برای تعیین فرمانده جدید ارتش با احزاب متحد خود و مقامات ارشد ارتش مشورت خواهد کرد.

حزب تحریک انصاف که در مرکز اپوزیسیون قرار دارد، پس از اینکه خرم وزیر فدرال گفت:که نخست وزیر با نواز شریف، رهبر تبعیدی در لندن برای مشورت در مورد انتصاب رییس ارتش جدید و سایر موارد ملاقات کرده است، همچنین خواستار اقدام برای خیانت به شهباز شریف شده است.

آقای خان که رئیس حزب تحریک انصاف نیز هست، از شهباز شریف به دلیل مشورت با برادر بزرگتر فراری خود در لندن برای انتصاب فرمانده بعدی ارتش انتقاد کرده است.

آقای خان گفت: “ما تصاویر شهباز شریف را می بینیم که با نواز شریف برای تعیین فرمانده بعدی ارتش مشورت می کند.

چه شرمساری بزرگتر برای کشور ما که دزدان چنین تصمیماتی می گیرند.” و آن را نقض قانون اسرار رسمی و‌نقض سوگند نخست وزیری دانست.

مسافر

فرحت نیوز