3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

عنایت الله خوارزمی:رویداد تیرباران کردن اسیران جنگی در پنجشیر بررسی میشود

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع در وزارت جنگ اداره حاکم در افغانستان از بررسی رویداد تیر باران کردن اسیران جنگی در ولایت پنجشیر داده است.

عنایت الله خوارزمی سخنگوی وزارت جنگ امروز یکشنبه «۲۸ سنبله» گفت:تیم تحقیقات این وزارت پس نشر نوار دیداری که در شبکه های اجتماعی دست بدست شد به بررسی چگونه گی این رویداد کار شان را آغاز کردند.

بگفته ی خوارزمی،تاکنون معلوم نیست که این نوار تازه است یا سابقه،مربوط ولایت پنجشیر میشود یا خیر،آیا توسط طالبان مسلح صورت گرفته یا خیر نقطه مهم در تحقیق ماست که نتیجه آن بزودی شریک خواهد شد.

او می افزاید،در صورتیکه این رویداد به نظامیان آنان بستگی داشته باشد عاملان آن بازداشت و به پنجه قانون سپرده خواهد شد.

این درحالیست که پس شدت درگیری ها و اعلام اسیر کردن تعدادی از مقاومتگران از سوی نظامیان اداره حاکم نوار دیداری به رسانه درز کرد،که یک فرمانده طالبان در پنجشیر آمر تیرباران اسیران جنگی را به شکل مخابره یی صادر میکند.

اسیرانی که پس از آن امر به گلوله بسته می‌شوند،دستان شان بسته و در کوه پایه ی نشیته و از عقب به رگبار گلوله بسته می‌شوند.

در جریان همین رویداد یکی از عاملان کشتار صدا مکند که یک نفر زنده است باید کشته شود.

این رویداد با واکنش ها داخلی و جهانی روبرو شد،که حتی جبهه هات ضد طالبانی که عملا در جنگ با آنها دخیل است واکنش داشته و این عملکرد را غیر انسانی و خلاف اصول موارین حربی عنوان کردند.

فرحنوش رحیمی

فرحت نیوز