3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

وزارت مخابرات به اپلکیشن های تیک تاک و پابجی از یک تا سه ماه مهلت داد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی اداره حاکم در افغانستان به شرکت های مخابراتی برای بسته کردن اپلیکشن های «تیک تاک و پابجی» از یک تا سه ماه مهلت داد.

عنایت الله الکوزی سخنگوی وزارت مخابرات به فرحت نیوز گفت:رهبری این وزارت به اساس فرمان «امیرالمومنین و مصوبه مقام عالی ریاست الوزرا اپلکیشن های پابجی و تیک تاک را در افغانستان مسدود میکند.

بگفته ی آقای الکوزی،بخاطر مسدود شدن تیک تاک یک ماه و برای مسدود شدن پابجی سه ماه مهلت به شبکه های مخابراتی مهلت داده شده که این کار را تکمیل کنند.

او علاوه میکند،که در جلسه ی ۳۱ کابینه اداره حاکم در ۲۱ حمل سال جاری به این وزارت هدایت داده شده بود که این دو اپلکیشن (پابجی و تیک تاک) برای جوانان گمراه کننده است باید مسدود شود.

وی تاکید کرد،شرکت های مخابراتی در کشور تعهد کردند،که در مهلت داده شده این اپلکیشن ها را مسدود میکنند.

در یک یکسال پسین که طالبان دوباره به قدرت رسیدند،این دومین باریست که اداره حاکم بر مسدود کردن اپلکیشن های «پابجی و تیک تاک» تاکید میکند و آنرا برای نسل جوان گمراه کننده میداند.

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان،محدودیت های زیادی بر آزادی بیان و رسانه وضع شده است،که بیشتر تمرکز آنان بر سانسور برنامه های تفریحی بوده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز