3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

کمیته مصونیت پس از یکسال توقف‌ فعالیت هایش را آغاز کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،کمیته مصؤنیت خبرنگاران افغان به منظور هم‌آهنگی هر چه بهتر میان رسانه‌ها و رسیدگی به چالش‌های کار خبرنگاری، با شماری از مسؤولان و نمایندگان رسانه‌ها،نشست مشورتی و هم‌آهنگی برگزار کرد.

قدیر رسا خبرنگار فرحت نیوز که در نشست اشتراک کرده بود میگوید:در این نشست،از فعالیت دوباره کمیسیون تخطی از رسانه ها استقبال کردند و از آنان خواستار عضویت دیگر نهاد ها و این کمیته شدند.

او می افزاید،که روی فعالیت‌های کمیته در زمینۀ رسیدگی به مشکلات خبرنگاران در سطح کشور و موضوعاتی همچون آغاز به کار دوبارۀ کمیسیون تخطی رسانه‌ها،تطبیق قانون رسانه‌های همگانی، هم‌آهنگی میان رسانه‌ها و سازمان‌های حامی خبرنگاران و چالش‌های فرا راه رسانه‌ها بحث و گفتگو شد.
مسؤولان و نمایندگان رسانه‌ها ضمن استقبال از آغاز به کار دوبارۀ کمیسیون تخطی رسانه‌ها و عضویت کمیته در آن، خواهان افزایش شمار نمایندگان رسانه‌ها در این کمیسیون نیز شدند.

آنان هچنان بر آزادی عمل این کمیسیون و فعالیت آن بر مبنای قانون  و اصول اساسی  خبرنگاری تأکید ورزیدند.

افزون بر این، در جلسه مسؤولان و نمایندگان رسانه‌ها خواهان هم‌آهنگی بیشتر میان رسانه‌ها و سازمان‌های حامی خبرنگاران برای فعالیت هر چه بهتر رسانه‌ها در کشور، شدند.

این کمیته در حالی جلسه برگزار میکند،که تنش میان نهادی های حامی خبرنکاران در افغانستان طی چند ماه اخیر بیشتر از پیش افزایش یافته است.

کمیته مصونیت روز (چهارشنبه ۰۷ سپتامبر) پس از در حدود یکسال اولین جلسه مشورتی و هماهنگی با خبرنگاران و رسانه ها را برگزار کرد.

قدیر رسا

فرحت نیوز/کابل