3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سفیرآمریکا در اسرائیل گفت: بایدن متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،توماس نایدز سفیر آمریکا در اسرائیل روز دوشنبه «۰۵سپتامبر» گفت:که دولت بایدن متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است و تعهد این کشور به امنیت اسرائیل “آهنین” است.

با این حال، او همچنین تاکید کرده است،که کاخ سفید خواهان یک “راه حل دیپلماتیک” برای این موضوع است.

نایدز در گفتگو با خبرنگاران در اورشلیم پایتخت این کشور تاکید کرد: “ما در کنار اسرائیل ایستاده ایم تا مطمئن شویم ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند.

این نیز به نفع امنیت ملی ما است و ما بارها و بارها آن را تکرار کرده ایم.”

او وعده های قبلی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل را تکرار کرده گفت: «در صورتی که اسرائیل نیاز به دفاع از خود داشته باشد، هرگز دستان اسرائیل را نخواهیم بست.

نایدز با تکرار حرف هایش گفت: «ما تجاوز ایران را درک می کنیم و هرگز دست اسرائیل را نخواهیم بست» و افزود که بایدن این را «بسیار واضح» به یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل گفته است.

با این حال، وی گفت: “ما یک راه حل دیپلماتیک می خواهیم” برای موضوع هسته ای ایران، “اما تنها تحت شرایطی که رئیس جمهور با همکاران اروپایی ما تعیین کرده است.”

نایدز در مورد مذاکرات جاری گفت: «شکاف‌ها و شرایط زیادی وجود دارد که هنوز حل نشده است».

سفیر به خبرنگاران اطمینان داد،که به اصول پایبند است.

اصل او این است که از دولت اسرائیل و امنیت کشور اسرائیل حمایت می کند و این همان چیزی است که ما از آن به عنوان پوشش آهن یاد می کنیم.”

نایدز به اصرار آمریکا بر حفظ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اشاره کرد و گفت: این دلیلی است که رئیس‌جمهور آمریکا «مردی است که به قولش عمل می‌کند».

اظهارات نایدز در حالی بیان شد که سناتورهای رابرت منندز (D-N.J.) و لیندسی گراهام (R-S.C.) از اورشلیم بازدید کردند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، گفته است که بایدن متعهد شده است برای هرگونه توافقی با ایران از کنگره موافقت کند.

منندز گفت:که در مورد هر توافق احتمالی رای گیری خواهد شد، اما خاطرنشان کرد که مطمئن نیست چنین اقدامی “آستانه طبق قانون برای لغو توافق را برآورده کند.”

گراهام به نوبه خود تاکید کرد که “روابط آمریکا و اسرائیل قوی و تزلزل ناپذیر خواهد ماند.”

در همین حال، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به چشم انداز توافق ابراز بدبینی کرده و گفت: تحولات در مذاکرات وین باعث شد که اعتماد او نسبت به دستیابی به سازش کمتر شود.

وی گفت: آخرین تعامل همگرا نیست، واگرا است. این بسیار نگران کننده است، اگر روند همگرا نشود.» بورل گفت: «کل فرآیند در خطر است.

مسافر

فرحت نیوز