3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

برخی از کاربران صفحات اجتماعی وابسته به طالبان مقصر بد امنی در کشکر نظامیان پیشین است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،برخی از نظامیان پیشین با فرستادن چند تصویر و لینک یک صفحه ی تویتر از فعالان وابسته اداره حاکم نگرانی شانرا از بهر اینکه مبادا تحت فشارهای مختلف قرار بگیرند ابراز داشته اند.

این افراد که بنابر مشکلات امنیتی از گرفتن نامشان در خبر خود داری کردند،میگوید:مسول صفحه ی علاقه مندان وزیر جنگ اداره حاکم در افغانستان با نشر تصاویر شخص و بایمتریک تعدادی از نظامیان خواستار کشتار همه ی آنها شده است.

در این صفحه «عامل بی نظمی و عدم استقرار امنیت در افغانستان را نظامیان پیشین این کشور یاد کرده است.

این صفحه ی تویتری که تحت نام « دملا یعقوب مینوال» ایجاد شده تعداد ۲۴٫۸k دنبال کننده دارد نوشته است،«که چرا امنیت روز به روز بد تر میشود.؟می فهمید دلیل چیست.؟

پاسخ اش را نیز اینطور مطرح کرده است،تا زمانی که تمام نظامیان پیشین کشته (مردار) نشوند قسم اگر در این وطن امن بیاید.

او در ادامه تاکید کرده،که این اشخاص به آمریکایی ها و امرالله صالح کار میکنند،هر چه عاجل باید غم شان خورده شود.»

خواستیم نظر مقامات ارشد اداره حاکم را در این مورد داشته باشیم اما حاضر نشدند در این مورد با ما صحیت کنند.

پس از بیست سال زمانیکه طالبان زمام امور را در افغانستان بر عهده گرفت در آغازین روزهای حضور شان در پایتخت عفو را اعلام و تاکید کردند،که با هیچ فرد یا گروهی دشمنی ندارند و گذشته ها را بخشیده اند.

عفوه عموی از سوی طالبان به شهروندان افغانستان امید بخش بود،اما مدتی نگذشته بود که طالبان تلاشی خانه به خانه را آغاز کردند،و تعدادی از نظامیان پیشین را بازداشت شکنجه و حتی که گفته میشود کشتند.

این عملکرد طالبان در افغانستان باعث شد تا اکثرا نیروهای امنیتی و کارمندان پیشین این کشور را ترک و به کشور های همسایه فرار کنند.

سازمان ملل متحد نیز از این روند ابراز نگرانی کرده و آنرا جنایت جنگی تلقی کرده اند.

از حاکمیت طالبان در افغانستان بیش از یک سال میگذرد اما تاکنون به دلایل مختلف از جمله نقض حقوق بشر و زنان از سوی هیچ کشوری حتی کشور های آسیایی به رسمیت شناخته نشده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز