3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

زمین لرزه ی شب گذشته در ولایت های شرقی افغانستان ۴۹ نفر کشته و زخمی بجا مانده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،به ادامه رویدادهای طبعی زمین لرز ی شب گذشته در ولایت های شرقی افغانستان باعث کشته و زخمی شدن ۴۹ نفر شده است.

احسان الله احسان مدیر مبارزه با حوادث طبعی ولایت کنر در شرق افغانستان به بخش محلی فرحت نیوز میگوید:در اثر زمین لرزه ی شب گذشته در ولسوالی های سوکی و نورگل این ولایت ۶ نفر کشته و ۹ نفر دیگر زخم برداشته است.

بگفته آقای احسان در این دو ولسوالی در حدود ۵۰ منزل مسکونی نیز تخریب شده است.

شاه محمود باشنده ولسوالی نورگل ولایت کنر به فرحت گفت:همزمان با لرزش زمین صدای وحشتناکی هم بگوش می رسید و بامداد امروز دوشنبه «۱۴سنبله» نیز در نقاط از این ولسوالی زمین لرزه ی خفیف محسوس بود.

در همین حال از ولایت ننگرهار نیز گزارشاتی وجود دارد که در نتیجه زمین لرزه ی شب گذشته ۳۱ نفر زخمی شده است.

نقیب الله رحیمی سخنگوی صحت عامه ی ولایت ننگرهار به فرحت میگوید:در نتیجه زمین لرزه ی شب گذشته بشمول چهار زن ۳۰ نفر زخمی به بیمارستان حوزوی این ولایت منتقل شده است.

آقای رحیمی اضافه میکند،که در جمع زخمی های این رویداد طبیعی ۲۴ نفر از دانشجویان خوابگاه دانشگاه این ولایت هستند،که از ترس خودشان را از خوابگاه پاین انداخته اند.

در همین حال،مسولان محلی ولایت نورستان نیز میگویند:که در اثر این زمین لرزه یک منزل مسکونی تخریب شده که در نتیجه آن دو تن زخمی شده است.

به همین ترتیب ولایت لغمان نیز از این رویداد مجزا نبوده است،بگفته مسولان محلی این ولایت ضمن زخمی شدن دو تن  تخریب ۱۵ منزل مسکونی را نیز تاید میکنند.

زمین لرزه ی ناوقت شب گذشته ضمن ولایت های شرقی،نقاطی از ولایت های شمالی و شهر کابل پایتخت افغانستان را تکان داده است.

که بیشترین شدت آن ولایت ننگرهار بخصوص ولسوالی خیوه این ولایت را تکان داده است.
بلال احمدی
فرحت نیوز/ننگرهار