3385C971-4552-44E0-837A-11BBAC582229

مولوی مجیب الرحمان انصاری خطیب مسجد گذرگاه هرات کشته شد

به گزارش آژانس خبری بین فرحت،منابع محلی در ولایت هرات از وقوع یک حمله انتحاری قوی بالای مولوی مجیب الرحمان انصاری خطیب مسجد گذرگاه این ولایت خبر داده است.

منبع که نخواست نامش فاش شود به فرحت گفت:امروز جمعه پس از ادای نماز حین که مولوی مجیب الرحمان میخواست بسوی موترش در پارکینگ برود مورد حمله انتحاری قرار گرفته جان باخته است.

بگفته ی منبع،قرار بود امروز جمعه (۱۱سنبله) ملا برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرای اداره حاکم در افغانستان که به ولایت هرات رفته است،در تالار مولانا سخن رانی داشته باشد و از مولوی انصاری نیز دعوت شده بود.

یکی از اعضای فعال رسانه یی طالبان در تویترش نوشته که آقای انصاری از مولوی برادر چند بار اجازه خواست تا از تالار بیرون شود،پس از بیرون شدنش صدای مهیب انفجار شنیده شد،مولوی انصاری اماج حمله قرار گرفت.

در همین حال یک منبع معتبر صحی در ولایت هرات به فرحت گفت:بشمول مولوی مجیب الرحمان و برادرش ۲۵ نفر کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شده است.

این منبع صحی گفت:که وضعیت در بیمارستان از کنترول بیرون شده و همه مصروف درمان هستند،که برای تثبیت هویت کشته و زخمی ها تلاش ها ادامه دارد.

مولوی مجیب‌الرحمن انصاری،در گردهمایی علمای دین که در حدود دو ماه پیش در کابل برگزار شده بود،گفته است کسی که در برابر حکومت (امارت اسلامی) سر بلند کند باید گردن زده شود.

مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، ملا امام مسجد گذرگاه در هرات بود.

لینا سمون

فرحت نیوز