3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

یک فرمانده محلی طالبان در ولایت کنر حین تجاوز جنسی کشته شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع محلی ولایت کنر در شرق افغانستان از کشته شدن یک فرمانده طالبان که با یک زن برای برقرار کردند روابط نا مشروع به خانه اش رفته بود خبر دادند.

سیدپادشاه یکی از باشنده گان ولایت کنر به بخش محلی فرحت نیوز میگوید:که شب گذشته در ولسوالی نرنگ ولایت کنر یک فرمانده طالبان محلی که بخانه ی باشنده این ولسوالی به قصد زنا رفته بود کشته شده است.

بگفته ی منبع،جلال فرمانده پاسگاه امنیتی دره بادیل کوتکی شب هنگام وارد خانه یکی از محافظانش شده حین که میخواست بالای خانم او تجاوز کند،وی خانم خود و جلال را کشته است.

یک منبع امنیتی در ولایت کنر که نخواست نامش فاش شود به فرحت،این رویداد را تاید کرده است.

در طی یک هفته ی این دومین افشاگری است که از مقامات نظامی طالبان به رسانه درز میکند.

در همین حال،خالد عزیز عضو رهبری تحریک آزادی ملی اسلامی افغانستان،در این مورد طی پیامی به فرحت گفت:طالبان با فقر جنسیتی روبرو هستند،حتی که فرماندهان آنان بالای زن و فرزند زیر دستانشان هم رحم نمی کنند.

عزیز اضافه میکند،این بار اول نیست،چنین رویدادی در صفوف طالبان رخ می‌دهد،اما بنابر محدودیت های رسانه یی قضایا افشا نمی شود و خانواده ها تحت فشار قرار می‌گیرند  یا اینکه آنان تهدید به مرگ می‌شوند،تا خاموش بمانند.

او می افزاید،همانطوریکه روز گذشته نوار های ادعا از الهه دانشجوی طب معالجوی که گفته است،قاری سعید خوستی سخنگوی پیشین وزارت داخله ی اداره حاکم با وی با زور نکاح کرده و وی را مورد آزار و اذیت جنسی نیز قرار داده است نمونه ی آشکار میداند.

خواستیم نظر عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت داخله ی اداره حاکم در افغانستان را در این مورد داشته باشیم،متاسفانه حاضر نشدند در این مورد با ما صحبت کنند.

بلال احمدی

فرحت نیوز/ننگرهار