3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

ادعای وزیر جنگ اداره حاکم در افغانستان از سوی پاکستان رد شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پاکستان در واکنش به گفته های ملا یعقوب مجاهد وزیر جنگ اداره حاکم که مدعی شد پهباد های آمریکایی از خاک پاکستان به حریم هوایی افغانستان وارد میشود رد کرده است.

وزیر جنگ اداره حاکم در افغانستان در حالی پاکستان را متهم به همکاری با آمریکا میکند،که در حدود یک ماه پیش بایدن رییس جمهور آمریکا در یک کنفرانس فوری از کشته شدن ایمن الظواهری خبر داد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل اداره حاکم نیز در تازه ترین اظهاراتش از ادامه ی گشت زنی های پهباد های بی سرنشین خبر داده است،اما تاکید کرده که با مقامات ایالات متحده در مورد توقف این روند صحبت شده است.

در پاسخ به این ادعاهای طالبان، عاصم افتخار احمد، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای گفته است که پاکستان به ادعای مجاهد با «نگرانی عمیق» توجه کرده است.

وی افزوده است: «در غیاب هیچ مدرکی، همان‌طور که خود وزیر طالبان نیز اذعان کرد، چنین ادعاهای حدسی بسیار تاسف بار است و در مخالفت با هنجار‌های رفتار دیپلماتیک مسوولانه قرا دارد.»

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «پاکستان بر اعتقاد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها تاکید و تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن محکوم می‌کند.»

وزارت خارجه پاکستان از مقامات طالبان خواسته است تا از اجرای تعهدات بین‌المللی افغانستان، در مورد منع استفاده تروریسم از خاک این کشور، علیه هر کشوری دیگری اطمینان حاصل کنند.

در طی یکسال گذشته که طالبان در افغانستان به قدرت رسیده است،کشمکش های سیاسی و نظامی بین افغانستان و پاکستان نسبت به قبل فروکش کرده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز