3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

حمید خراسانی با صد نفر از زیر دستانش از بدنه ی طالبان جدا میشود

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،فرمانده پیشین امنیت ولایت پنجشیر که فعلا یک قطعه صد نفری را در آن ولایت فرماندهی میکند از بدنه ی طالبان جدا میشود.

عبدالحمید خراسانی فرمانده قطعه نظامی بدری به فرحت گفت:قرار است در روز های نزدیک با صد نفر از زیر دستانش از صفوف طالبان جدا شود.

خراسانی میگوید:که انحصار قدرت،بی انصافی،بی عدالتی و حیف ومیل حقوق مجاهدین«طالبان» که ازاقوام دیگر است او را وا داشته است تا از پله نظام کنار برود.

او می افزاید،که نمیخواهد دیگر نه در صفوف با طالبان یکجا باشد و نه دیگر وارد گروه های جنگی میشود،افزود که میخواهد از سیاست کنار برود به زنده گی عادی بر گردد.

خراسانی علاوه میکند،که این صد نفر که با او یکجا از نظام اداره حاکم فاصله می‌گیرد،در چوکات وزارت داخله ی تحت نام قطعه ی نظامی بدری در طی یکسال گذشته فعالیت داشته است.

خراسانی تاکید میکند،که این صد نفر از تبار مختلف و ولایات مختلف هستند که از رهبری اداره حاکم نا راضی و میخواهند به زنده گی عادی خود بر گردند.

پس منظر.!

عبدالحمید خراسانی در لیست مجرمین سازمان یافته و سطوح بالای وزارت داخله ی وقت قرار داشت،او چندین بار با پولیس نیز درگیر گردیده بود.

وزارت آن وقت در خراسانی را به اتهام باج گیری از خورده تاجرها، تیل فروشان و دوکانداران، چندین اختطاف، قتل، چپاولگری، رهزنی،زورگویی داشتن افراد مسلح جنایت پیشه، قاچاق مواد مخدر که متهم بود کرد.

خراسانی در ۱۸ سنبله به بهانه کاروان عزاداری، ایجاد ترس و ارعاب در میان شهریان کابل، دشنام و هتک حرمت به شمار زیاد از اراکین بصورت صوتی و تصویری و به آتش کشیدن پرچم افغانستان نیز دست داشت بتاریخ«۲۹/جون/۲۰۱۹» در کابل بازداشت و زندانی شد.

خراسانی بروز دوشبنه «۰۴ مه ۲۰۲۰» از زندان پلخرچی آزاد شد.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در «۱۵ اگست ۲۰۲۱» خراسانی با طالبان بیعت کرد ازینکه بتواند به طالبان وفاداری خود را نشان دهد نام خود را به عبدالحمید امارتی تبدیل کرد.

خراسانی،پس از مدتی اقتدار طالبان که در درگیری های ولایت پنجشیر نقش مهم و فعال داشت بحیث آمر امنیت فرماندهی آن ولایت گماشته شد.

عبدالحمید خراسانی پس از انتقاد از والی پنجشیر از سمت آمریت امنیت فرماندهی این ولایت برکنار شد.

او مدعی بود که مولوی قدرت‌الله، والی پنجشیر «دزد»، «فاسد» و مردم را به ناحق شکنجه می‌کند و زندان شخصی دارد.

او از رهبری طالبان خواسته بود که مولوی قدرت‌الله را از کارش برکنار کنند، اما خودش از سمت اش برکنار شد،اما بحیث فرمانده ۱۰۰ نفری قطعه ی بدری در ولایت پنجشیر گماشته شد.

این در حالیست،که قبل از این مولوی مهدی مجاهد از اعضای برجسته ی هزاره تبار طالبان نیز از بدنه اداره حاکم جدا شد و به ولسوالی بلخاب رفته و در برابر طالبان اعلام جنگ کرد.

تاکنون مسولا در اداره حاکم در این مورد ابراز نظر نکرده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز