3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

پنجاه فیصد دانشجویان که بیشتر شان دختران هستند در ننگرهار از ادامه تحصیل بازماندند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،در حدود بیش از پنجاه در صد از دانشجویان دانشگاه های خصوصی در لایت ننگرهار از بهر وضعیت بد اقتصادی از ادامه تحصیل بازمانده است.

رومل دانشجوی یکی از دانشگاه های خصوصی در این ولایت به فرحت گفت:در طی یکسال گذشته بیشتر هم صنفی هایش بنابر مشکلات اقتصادی به صنف حاضر نشده اند.

رومل نگران آینده ی است که اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند،آینده جوانان از این بد تر‌خواهد شد.

بسمینه یکی از دانشجویان رشته ی حقوق یکی از دانشگاه های خصوصی دیگریست در این ولایت که از بهر نداشتن اقتصاد خوب پس از دو سال دوره دانشجویی از ادامه ی تحصیل باز مانده است.

بگفته ی بسمینه فراغت از دانشگاه یگانه آرزوی او بوده که با چشمان اشک پر می گوید:همه ی این آرزوهایم بخاک یکسان دیگر هرگز به آن نخواهم رسید.

در همین حال،احمد طارق کمال رییس اتحادیه ی دانشگاه های خصوصی در این ولایت به فرحت میگوید:که در یک سال گذشته در حدود پنجاه فیصد از دانشجویان که بیشتر شان دختران هستند بدورس شان حاضر نشده اند.

خوشحال جواد یکی از استادان دانشگاه گفت:دانشگاه های خصوصی بالای طرحی کار میکند،که حتی غریب ترین دانشجو هم بتواند در دانشگاه های خصوصی ادامه تحصیل کنند.

در حال حاضر در کل ولایت ننگرهار در شرق افغانستان شش دانشگاه خصوصی فعالیت دارد،که بشمول دختر و پسر تقریبا دوازده هزار دانشجو در این شش دانشگاه مصرف آموزش هستند.

بلال احمدی
فرحت نیوز/ننگرهار