3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

مواد سرقت شده توسط ترامپ دو سند مهم اوباما و کیم جونگ اون نیز شامل است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،ایمیل‌های تازه فاش شده نشان می‌دهند که پت سیپولونه، مشاور سابق کاخ سفید موافقت کرده است،مطالبی که آرشیف ملی درخواست کرده است توسط رئیس‌جمهور سابق ترامپ بازگردانده شود.

واشنگتن پست گزارش داد، سیپولونه که در دولت ترامپ نیز به عنوان نماینده تعیین شده در آرشیف خدمت می کرد، بنا بر گزارش ها به گری استرن، مشاور ارشد اداره حفظ اسناد ملی (NARA) گفته است که اسناد باید بازگردانده شوند.

همچنین می‌دانیم که تقریباً دوجین جعبه از سوابق اصلی ریاست‌جمهوری در طول سال آخر ریاست جمهوری ترامپ در محل اقامت کاخ سفید نگهداری می‌شد و علرغم تصمیم پت سیپولونه در نارا به نارا منتقل نشد.

بر اساس این گزارش، مقامات نارا نسبت به نگه داشتن ده ها جعبه اسناد رسمی توسط ترامپ و تیمش و رد مکرر درخواست ها برای بازگرداندن آن اسناد، نگران شدند.

استرن همچنین در ایمیل‌های خود به مشاور حقوقی ترامپ اشاره کرد که دو سند محرمانه، که نامه‌های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود، در فهرست آرشیف آنها مفقود شده است.

استرن در این ایمیل نوشت: “ما می دانیم که همه چیز بسیار آشفته است، زیرا همیشه در یک دوره گذار یک دوره ای قرار دارند.” اما کاملاً ضروری است که همه سوابق ریاست جمهوری را به دست آوریم و حساب کنیم.»

مایک لی با مناظره سنا علیه ایوان مک مولین موافقت کرد
استرن در ایمیل‌ها نوشت که برای بازگرداندن اسناد درخواستی با سایر وکلای مشاور حقوقی ترامپ مشورت کرده است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که اف‌بی‌آی در اوایل ماه جاری حکمی را در اقامتگاه مار-آ-لاگو ترامپ در جستجوی اسناد محرمانه ای که ترامپ پس از پایان دوره خدمتش در کاخ سفید به محل اقامت خود در فلوریدا آورده بود، اجرا کرد.

پست اشاره کرد که ترامپ در اوایل سال جاری تا 15 جعبه اسناد طبقه بندی شده را به نارا بازگرداند، اما مقامات نارا همچنان از تیم ترامپ می خواهند به دنبال اسناد بیشتری در اقامتگاه فلوریدا باشند و موضوع را به وزارت عدلیه نیز ارجاع دادند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز