3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

رییس جمهور بایدن به هر دانشجو 10000 دالر کمک میکند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه اعلام کرد که اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی ایالات متحده که هنوز در تلاش برای پرداخت وام های دانشجویی هستند، هر کدام 10000 دالر کمک دریافت خواهند کرد.

بایدن در بیانیه‌ای که کمتر از سه ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره منتشر شد، گفت: دولت من برنامه‌ای را اعلام می‌کند که به وعده‌های تبلیغاتی‌ام، برنامه‌ای را اعلام می‌کند تا به خانواده‌های کارگر و طبقه متوسط اتاق تنفس بدهد.

کاهش بدهی پیشنهادی بسیار کمتر از هدف برخی از دموکرات‌ها برای تضمین بخشش کامل است، اما با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه می‌شود که استدلال می‌کنند حذف هر مبلغی از وام‌های فارغ‌التحصیلان برای کسانی که سال‌ها صرف پس‌انداز برای پرداخت بدهی‌های خود کرده‌اند، ناعادلانه است.

دانشگاه های ایالات متحده اغلب می توانند بین 10،000 تا 70،000 دالر در سال هزینه داشته باشند، و فارغ التحصیلان را با بدهی های سنگینی که وارد نیروی کار می شوند، باقی می گذارد.

بر اساس برآوردهای دولت، متوسط بدهی دانشجویان ایالات متحده پس از فارغ التحصیلی 25000 دالر است، مبلغی که بسیاری سال ها یا حتی دهه ها برای بازپرداخت آن صرف می کنند.

بر اساس گزارش کاخ سفید، در مجموع، حدود 45 میلیون وام گیرنده در سراسر کشور، مجموعاً 1.6 تریلیون دالر بدهکار هستند.

بر اساس طرح امدادی، 10000 دالر از تمام وام های بدهی افرادی که حقوق کمتر از 125000 دالر دریافت می کنند، کاهش می یابد.

برای دانشجویان سابقی که با کمک های دولتی مبتنی بر نیاز به دانشگاه رفتند، کمک هزینه 20000 دالری خواهد بود.

در همین حال، توقف بازپرداخت وام‌ها که در دوران همه‌گیری کووید 19 ایجاد شده بود تا پایان سال تمدید می‌شود و اقساط از 31 دسامبر مجدداً آغاز می‌شود.

این طرح پس از ماه ها بررسی در کاخ سفید در مورد چگونگی نخ زدن در مورد موضوعی که دولت های متوالی را به ستوه آورده است، اعلام شد.

یکی از نگرانی‌ها این است که این برنامه تورم افسارگسیخته را در پی تعطیلی کووید-19 و بهبود اقتصادی متعاقب آن تغذیه کند.

اما بایدن ماه هاست که تحت فشار شدید دموکرات ارشد سنا، چاک شومر، رهبر اکثریت، و قانونگذاران چپ حزب برای اقدام بوده است.

رییس جمهور بایدن با تلنگر یک قلم، با لغو مقادیر قابل توجهی از بدهی دانشجویان برای میلیون‌ها وام گیرنده، گام بزرگی در جهت رسیدگی به بحران بدهی دانشجویان برداشته است.

در جوامع اقلیت، بیانیه مشترک شومر و سناتور لیبرال پیشرو الیزابت وارن آمده است.

رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، این طرح را یک کمک مالی برای ثروتمندان خواند.در حالی که آمریکایی های سخت کوش با هزینه های فزاینده و رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، بایدن به ثروتمندان کمک می کند.

او گفت: «بایدن به طور ناعادلانه آمریکایی‌هایی را که برای دانشگاه پس‌انداز کرده‌اند یا شغل دیگری انتخاب کرده‌اند، مجازات می‌کند، و رأی‌دهندگان این خرید رای کوته‌بینانه و بدحجاب را درست می‌بینند».

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز