3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

مقامات نظامی کیف:طول جنگ بین اوکراین و روسیه بستگی به آمریکا دارد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،رسانه های خارجی با نشر گزارشاتی مبنی بر درگیری ها بین اوکراین و روسیه نوشته اند،در ماه‌های آینده، می‌توان انتظار جنگ خندق را با موفقیت گذرا و به نفع اوکراین داشت.

مقامات ارشد جنگی اوکراین جنگ اوکراین و روسیه را به نفع نیروهای خودشان می بینند میگوید:این امر در این واقعیت منعکس خواهد شد که – به لطف هجوم کمک های غربی – پتانسیل جنگی اوکراین به زودی پتانسیل جنگی روسیه را تحت شعاع قرار خواهد داد،به این ترتیب، ما می توانیم دستاوردهای خاصی را در زمینه های خاص مشخص کنیم.

من اول به منطقه جنوب خرسون اشاره می کنم، جایی که ما قبلاً یک مزیت داریم. بزرگترین نیروی روسی در میان تمام واحدهای روسی در اوکراین را در خود جای داده است.

در محدوده آتش ما قرار دارد و می‌توانیم با احتیاط آن را نابود کنیم. به عبارت دیگر، نیروی روسیه به دام افتاده است و ما آخرین مسیر ممکن را چند روز پیش با حمله دیگری به پل آنتونیوسکی بسته ایم.

منابع روس ها قطع شده اند زیرا نمی توان مقدار مورد نیاز مهمات را با قایق ها و کشتی ها حمل کرد. همچنین رودخانه دنیپرو در این منطقه کاملاً عریض است و جریان آن قوی است، یعنی دو هفته است که روس ها نتوانسته اند حتی یک پل شناور بسازند.

آنها در حال حاضر با کمبود مهمات، سوخت، غذا و دارو مواجه هستند.

با توجه به شرایط، آنها نمی توانند مدت زیادی دوام بیاورند. یک هفته، به احتمال زیاد، و بقیه بستگی به این دارد که چگونه به آنها شلیک کنیم. نباید بیش از چند هفته طول بکشد.

در مورد شرق اوکراین، دشوار است زیرا روسیه تقریباً هیچ نظامی منظم در آنجا ندارد و فقط مزدور دارد.

درست است، آنها تا حدی موفقیت داشته اند، اما ما موفق می شویم در جایگاه خود باقی بمانیم. این مزدوران تواناترین جنگنده های روسیه در اوکراین هستند. اگر بتوانیم جلوی آنها را بگیریم، این جبهه هیچ تاثیری بر دیگران نخواهد داشت.

چگونگی پیشرفت جنگ کاملاً به میزان و مقدار تجهیزات نظامی که به اوکراین ارائه می شود بستگی دارد. ما در همان وضعیتی نیستیم که بریتانیا قبل از جنگ جهانی دوم در آن قرار داشت، زمانی که چرچیل گفت: “ابزار را به ما بدهید و ما کار را تمام می کنیم.”

ما اراده داریم، نیروی انسانی داریم، اما هنوز تجهیزات نظامی کافی نداریم.

در واقع، ما فاقد هر نوع سلاحی هستیم که ممکن است برای حمله استفاده شود.

ما آنچه از دوران شوروی داشتیم مصرف کرده ایم و هر چه از غرب دریافت می کنیم بلافاصله به جبهه می فرستیم.

ما در حال مسلح کردن مجدد سلاح ها هستیم و تجهیزات جدید با سرعت کمتر و در مقادیر کمتر از میزان و مقداری که سلاح های قدیمی در حال اتمام هستند به دست می آید.

جنگ که شروع شد 1500 قبضه توپ داشتیم.اگرچه هیچ اطلاعات رسمی در مورد استفاده از تسلیحات منتشر نشده است. در مورد تانک ها، وضعیت بهتر است، اما نه چندان.

ما همچنان از هواپیماهای شوروی استفاده می کنیم که قدیمی تر از روسیه هستند.

تنها منطقه ای که در آن کمبود سلاح وجود ندارد، نبردهای کوتاه برد است،آنچه ما داریم حداقل های لازم برای انجام یک عملیات پدافندی است. ما برای مسلح کردن یک تیپ و انجام یک ضد حمله به سلاح نیاز داریم.

اینکه جنگ اوکراین چقدر طول بکشد به واشنگتن بستگی دارد.

به نظر من، ایالات متحده در حال انجام یک بازی پیچیده است. چیزی که او را بسیار خوشحال می کند، تغییر در کرملین و در عین حال حفظ تمامیت ارضی روسیه است.

از سوی دیگر، شاید ایالات متحده به این زمان نیاز دارد تا برای تولید مقادیر زیادی تسلیحات به عنوان بخشی از قانون اجاره وام آماده شود.

آمریکا در حال گسترش فعالیت های خود در صنایع دفاعی خود است. به محض شروع کار کارخانه ها در مقیاس برنامه ریزی شده، که منجر به افزایش عرضه خواهد شد، جنگ کاملاً متفاوت به نظر می رسد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز