3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

زنان افغان در کمپ ابوظبی از بی سرنوشتی شان دست به اعتراض زدند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،امروز دو شنبه ۲۲ اگست تعدادی از زنان افغان در کمپ ابوظبی به هدف بی سر نوشتی شان دست به اعتراض زدند و از ایالات متحده ی امریکا خواهان انتقال هستند.

یکی از معترضان به فرحت میگوید:واقعیت این است که با توجه به حضور خانواده ها و فرزندان، و کمبود امکانات رفاهی برای کودکان،ما رنج بیشتری را تحمل می‌کنیم و همه ما کم و زیاد به مشکلات روحی و روانی گرفتار شده‌ایم و یا به زودی خواهیم شد.

انان میگویند:در نهایت از بی سر نوشتی و عدم توجه آمریکا ما مجبور شدیم به جاده ها برایم تا صدای همه ی مادران و دختران که بیشتر رنج از بیسوادی و بی سرنوشتی فرزندانشانرا می کشد امریکا را متوجه سر نوشت شان بسازند.

آنان با ابراز تشکر‌از دولت ابوظبی بخاطر مهمان نوازی شان تشکر کردند و می افزایند،که اعتراضات ما برای عطف توجه ایالات متحده ی امریکاست نه دولت ابوظبی.

منبع که از گرفتن نامش در گزارش خود داری کرد،گفت:درست است که ما اینجا از نظر غذایی مشکل نداریم، ولی روح و روان ما بسیار افسرده است، زندگی فقط آب و نان نیست بلکه امنیت روانی ما به شدت آسیب دیده است.

او اضافه میکند،که این حق ما به عنوان انسان است که تعیین سرنوشت شویم.

این زن افغان با یاد از زنان گیرمانده در افغانستان اضافه میکند،که زنان معصوم کشور ما در داخل با ظلم و تبعیض طالبان مواجه هستند و در اینجا هم با بی سرنوشتی،
ما باید به شیوهٔ مسالمت آمیز حق خود را بخواهیم.

بگفته ی او این گردهمایی تا زمانی ادامه خواهد داشت تا به حقوق شان از سوی ایالات متحده آمریکا رسیده گی نشده است.

پس منظر.!

در حدود بیش از چهار هزار نفر از یکسال گذشته در کمپ ابوظبی هستند و با وجودی که اکثرشان گفته میشود کیس امریکا دارند، اما به ان کشور منتقل نشده اند.

اکثرا این مهاجران افغان در این کمپ را زنان با اطفال خورد سال تشکیل می‌دهد،که ماه ها است در انتظار انتقال هستند.اما تاکنون توجه ی به آنان صورت نگرفته است.

این در حالیست که پس از ۱۵ اگست زمانی که طالبان به قدرت رسید تعدادی از افغانها که بیشتر شان کارمندان ادارات دولتی و نهاد های خصوصی بودند از افغانستان توسط نیروهای آمریکایی به کمپ های مختلف از جمله کمپ ابوظبی در دبی منتقل شدند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز