3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

حمزه اسد جوان تازه برگشته از لندن توسط طالبان لت و کوب شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شهروندان افغانستان از یکصد سومین روز استقلال این کشور با بر افراشتن بیرق سه رنگ تجلیل کردند،اما برای طالبان خوشایند نبود.

دیروز جمعه«۲۷ اسد» برابر بود با روز استقلال افغانستان از اشغال توسط شوروی وقت،این روز در حالی تجلیل میشود که اوایل هفته گذشته طالبان روز به قدرت رسیدن دوباره ی شانرا در افغانستان تجلیل کردند.

همه ساله مردم افغانستان و دولت های صاحب اقتدار از این روز بشکل با شکوهی با بر افراشتن بیرق های سه رنگ ملی تجلیل می‌کردند،اما امسال برعکس این روز بدون بلند شدن بیرق سه رنگ ملی تجلیل شد.

برخی از طالبان در رسانه های اجتماعی به شهروندان این کشور هشدار داده بودند که از انتقال بیرق های سه رنگ ملی خود داری کنند در غیر آن صورت با آنان برخورد شرعی خواهد شد.

حمزه اسد جوان کاپیسایی که باشنده ساحه ی ارزان قیمت مربوط به ناحیه ۱۲ امنیتی شهر کابل است و به تازه گی از لندن به دیدار خانواده اش به کابل برگشته بود یکی از جوانی است،که طالبان او را به جرم انتقال بیرق سه رنگ بشدت لت و کوب کرده است.

یکی از نزدیکان اسد به فرحت میگوید:که طالبان ابتدا او را در روی جاده در ملا عام لت کوب میکند،و طالبان به او میگوید:که لت و کوب خودت سرکوب همه همقطارانت خواهد بود،سپس اسد را دست بند می زند و به حوزه منتقل میکند.

این جوان را در حوزه ۱۲ امنیتی با قفل کیبلی تا اندازه ی لت و کوب میکند که هوش از سرش می‌رود و بعدا اسد را به واسطه دوستان و مردم محل آزاد میکنند.

این تنها اسد نیست که با این وضعیت روبرو شده است،منابع در رسانه های اجتماعی از خشونت های بیشتر نیروهای امنیتی اداره حاکم بر سر انتقال بیرق سه رنگ توسط شهروندان خبر داده اند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز