3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

زنان معترض در کابل با فیرهای هوایی پراگنده شدند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،امروز (شنبه ۲۲اسد) زنان معترض در آستانه ی یکساله گی اداره حاکم در افغانستان با شعار های کار،نان،آزادی یکبار دیگر به جاده های شهر کابل ریختند و خواهان اعاده حقوق شان شدند.

زنان معترض که از نقاط مختلف کابل خود شانرا به نزدیک وزارت خارجه رسانده و اعتراض داشتند،به فرحت میگوید:که ایست های بازرسی در جاده های شهر افراز شده بود حتی که تلفون های زنان توسط پولیس های زن بازرسی می شده است.

یزدانپرست یکی از این معترضان گفت:زمانی بازرسی بدنی از نظامیان پرسیدیم که بازرسی چطور امروز شدید شده گفت؛که مواد مخدر وارد شهر شده است انرا جستجو داریم.

فرح شخص دیگری از این معترضان به فرحت گفت:طالبان با معترضان از خشونت فزیکی کار گرفته و تعدادی آنان را لت و کوب نیز کرده است.

نوار های ویدیویی که بدسترس فرحت نیوز قرار گرفته نشان می‌دهد،که طالبان برای متفرق کردن زنان معترض از شلیک های هوایی کار گرفته و این راهپیمایی را بر هم زدند.

منابع حکومتی تاکنون در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

پس منظر.!

پس تسلط طالبان در ۱۵ اگست سال گذشته درست زمانی که اداره حاکم برای زنان محدودیت های کار،تحصیل و گشت و گذار قوانین سختگیرانه ی را وضع کردند،برخی از فعالان مدنی تحت نام (زنان خودجوش) فعالیت های اعتراضی شانرا آغاز کردند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز