3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

اف بی آی ۱۱ مجموعه اسناد محرمانه را از خانه ی ترامپ کشف کردند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،وال استریت ژورنال، ماموران اف‌بی‌آی روز دوشنبه هفته ی گذشته خانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فلوریدا را بازرسی کردند و 11 مجموعه اسناد محرمانه را کشف کردند که برخی از آنها کاملاً محرمانه بودند.

وزارت عدلیه در یک پرونده قضایی اعلام کرد که وکلای ترامپ اعلام کردند که با دریافت حکم بازرسی اقامتگاه وی در فلوریدا بدون مهر و موم از عموم مخالفت نخواهند کرد و نشان می دهد که بازگشایی می تواند به زودی انجام شود.

وزارت عدلیه آمریکا،در درخواست حکم خود که قبل از جستجو انجام شده بود، به یک قاضی فدرال گفت که دلیل احتمالی این باور وجود دارد که ترامپ قانون جاسوسی را نقض کرده است، قانونی که در اختیار داشتن یا انتقال اطلاعات دفاع ملی را ممنوع می کند.

ماموران اف بی آی حدود 20 جعبه مقاله، صحافی عکس، یک یادداشت دست نویس را بردند و بخشش اعطا شده توسط مدیر اجرایی به متحد ترامپ، راجر استون، فهرستی از اقلام حذف شده از ملک را منتشر می کند.

به گفته مقامات، اطلاعاتی درباره “رئیس جمهور فرانسه” نیز در این لیست وجود دارد.

این روزنامه گفت که فهرست اسناد در یک سند هفت صفحه ای موجود است که شامل حکم بازرسی از محل است که توسط قاضی آمریکایی بروس راینهارت به اف بی آی اعطا شده است.

این فهرست جزئیات بیشتری در مورد محتوای اسناد ارائه نکرده است.

افشاگری های گزارش شده مبنی بر اینکه ترامپ اسنادی با برچسب “فوق محرمانه” دارد، می تواند خطرات قانونی جدی برای او ایجاد کند.

“فوق محرمانه” بالاترین سطح طبقه بندی است که برای نزدیک ترین اطلاعات امنیت ملی کشور محفوظ است.

آنها معمولاً در مراکز ویژه دولتی نگهداری می شوند زیرا افشای آنها می تواند آسیب جدی به امنیت ملی وارد کند.

بسیاری از قوانین فدرال استفاده نادرست با مواد طبقه بندی شده را ممنوع می کند، از جمله قانون جاسوسی به عنوان قانون دیگری که حذف و ذخیره سازی غیرمجاز اسناد یا مواد طبقه بندی شده را ممنوع می کند.

ترامپ مجازات‌های آن را در زمان ریاست جمهوری افزایش داد و مجازات آن را تا پنج سال زندان تبدیل کرد.

ترامپ روز جمعه گزارش واشنگتن پست مبنی بر اینکه تفتیش اف‌بی‌آی از خانه‌اش در مار-آ لاگو برای یافتن اسناد طبقه‌بندی شده مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای بوده را تکذیب کرد و در حساب رسانه‌های اجتماعی خود نوشت که «مسئله سلاح‌های هسته‌ای یک فریب است».

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز