3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

گرمای شدید در 30 سال گذشته به طور میانگین سالانه بیش از 700 آمریکایی را کشته است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،ناسا در تازه ترین گزارش خود نوشته،که در آغاز جولای 2022، چشم انداز ماهانه آب و هوای NOAA دمای بسیار بالاتر از میانگین را در بیشتر مناطق ایالات متحده نشان داد.

در سراسر جهان در تابستان 2022، موج پس از گرما تاج گرفت و شکست.

امواج گرما، به ویژه در اروپا و آسیا، باعث مرگ هزاران نفر در اثر گرما شد،در 19جون، بریتانیا گرم ترین روز خود را داشت که دمای آن به 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) رسید.

در ایالات متحده، گرما فراگیر و پایدار بود زیرا سیستم‌های پرفشار جوی گنبدهای گرمایی راکد ایجاد کردند که بیش از 150 میلیون نفر را تحت هشدارها و توصیه‌های مربوط به گرما قرار داد.

تقریباً هر منطقه ای از قاره ایالات متحده دمای بالاتر از حد متوسط را تجربه کرده است.

چندین ایالت شاهد رکورد شکنی سه رقمی بودند، برخی از آنها برای روزهای متوالی، با تأثیر بیشتر رطوبت بالا در بسیاری از مناطق، گرمای شدید زندگی و سلامتی را تهدید می کند.

انیمیشن بالا حداکثر دمای روزانه هوای سطحی را در بیشتر نیمکره غربی در جون 2022 نشان می دهد.

این انیمیشن با ترکیب مشاهدات ماهواره ای با دمای پیش بینی شده توسط نسخه ای از مدل جهانی سیستم مشاهده زمین گودارد (GEOS) تولید شده است که از آن استفاده می کند.

معادلات ریاضی برای نشان دادن فرآیندهای فیزیکی در جو تیره ترین مناطق قرمز دمای بیش از 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) را نشان می دهد.

جولای با ایجاد یک خط الراس با فشار بالا در مرکز و شرق ایالات متحده آغاز شد که به ایجاد یک گنبد گرما در جنوب مرکزی ایالات متحده کمک کرد.

فشار اتمسفر بالا مانند یک درپوش عمل می کند و هوای گرم را به دام می اندازد که زمین را خشک و گرم می کند.

سطح، که به نوبه خود هوا را بیشتر گرم می کند،در این انیمیشن، منطقه ای از گرمای شدید در طول ماه در جنوب مرکزی ایالات متحده ادامه دارد، و گاهی اوقات به سمت جنوب غربی، غرب میانه بالا و جنوب شرقی گسترش می یابد.

در اواسط تا اواخر جون، گرمای طوفانی دشت‌های بزرگ را با ارتفاعات به 115 درجه فارنهایت (46 درجه سانتی‌گراد) و شاخص‌های گرما بیش از 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتی‌گراد) رساند.

شاخص گرما دمای موثری است که بدن انسان در ترکیب رطوبت نسبی با دمای هوا احساس می کند.

بر اساس سیستم اطلاعات یکپارچه ملی اطلاعات سلامت گرما، تا 20 جون، بیش از 154 میلیون نفر تحت هشدار یا توصیه های مربوط به گرما بودند.

یوتا و اوکلاهاما هر دو رکوردهای طولانی مدت را برای بیشترین روزهای متوالی شکستند که در آن دما از 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) فراتر رفت.

یوتا 16 روز متوالی شاهد رکوردهای سه رقمی بود که بیشترین رکورد از زمانی که سرویس ملی هواشناسی در سال 1874 شروع به ثبت رکورد کرد.

اواخر جولای شاهد ادامه گرما در دشت های بزرگ و جنوب شرقی بودیم، در حالی که در غرب و شمال شرق افزایش می یافت.

نیوآرک، نیوجرسی، شاهد رکورد شکستن پنج روز متوالی دمای سه رقمی بود.

در شمال غربی اقیانوس آرام، جایی که بسیاری از خانه ها فاقد تهویه مطبوع هستند، چندین مرگ ناشی از گرما گزارش شده است.

دمای هوا در دالاسپورت، واشنگتن به 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) و در مدفورد، اورگان به 114 درجه فارنهایت (46 درجه سانتیگراد) رسید.

گرمای شدید در 30 سال گذشته به طور میانگین سالانه بیش از 700 آمریکایی را کشته است.

گرما عامل اصلی مرگ و میر ناشی از آب و هوا در ایالات متحده است و بیشتر از طوفان، گردباد، سیل یا سرمای شدید باعث مرگ و میر می شود.

بصیر بهاور

فرحت نیوز