3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

شکستگی در روابط نهاد های حامی خبرنگاران دو صد هزار یورو به یغما رفت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان فدراسیون حامی خبرنگاران را به ایجاد نفاق و هرج و مرج در میان، اعضای جامعه رسانه‌یی کشور، متهم کرده است.

فدراسیون حامی خبرنگاران در حالی به تفرقه افکنی متهم میشود،که فدراسیون با نشر خبرنامه ی مدعی شد،که انجمن ژورنالیستان و اتحادیه ی ملی خبرنکاران دو صد هزار یورو کمک های انجمن ژورنالیستان برتانیا را دریافت و حیف و میل کرده است.

در خبرنامه آمده است،که«پس از سقوط جمهوریت و بیشتر شدن مشکلات اقتصادی خبرنگاران افغان،انجمن ژورنالیستان بریتانیا،مبلغ دوصد هزار یورو را به آدرس انجمن ژورنالیستان آزاد و اتحادیه ملی خبر نگاران افغانستان فرستاده و از رسیدن آن نیز دوباره اطمینان حاصل نموده است.

این فدراسیون گفته است:که انجمن فقط ده هزار دالر آنرا پزیرفته،و پول باقی مانده آنرا حیف و میل کرده است.

در خبرنامه از آدرس خبرنکاران نوشته شده، که شماری از ژورنالیستان میگویند:دفاتر این دو نهاد اختلاس کننده را به دست های خود خواهند بست.

حفیظ بارکزی نویسنده ی این خبرنامه حاضر به ارایه سند برای اثبات موارد یاد شده نشد،فرحت نیوز با شخصی صفی الله تهذیب که بارکزی او را هیات ژورنالیستان بریتانیا معرفی کرده است،صحبت نموده گفت:«در مورد اختلاس ۲۰۰ هزار یورو بنده چیزی نمی داند،و در حقیقت هچگونه تفتیشی در آجندای من نیست.

مبلغی را که اتحادیه ما در انگلیس به خبرنگاران افغانستان جمع آوری کرده بود به IFJ سپرده شد و از آنطریق به اتحادیه های مرتبط به IFJ در افغانستان اهدا گردید،که یکمقدار آن امکان دارد که برای خبرنگاران مهاجر نیز مصرف گردیده باشد که من از جزیات ان اطلاعی ندارم.

مسرور لطفی عضو هیات رهبری اتحادیه خبرنگار به فرحت نیوز گفت:هیچ گونه تماس تاکنون از آدرس اتحادیه با انجمن ژورنالیستان برتانیا نبوده،این ادعا بجز شایعه پراگنی و ترور شخصیت های از آدرس مشخص چیزی بیش نیست.

در همین حال،انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان،از اداره حاکم به ویژه وزارت اطلاعات و فرهنگ جدا تقاضا نموده تا با احضار اعضای فدراسیون، ادعا های مطرح شده مبنی به کمک ۲صد هزار یورویی را بررسی کنند.

در این اعلامیه ی شخص صفی الله تهذیب نماینده دایمی انجمن ژورنالیستان بریتانیا را مسبب خلق این اتهامات کرده تاکید دارند،که دولت هویت انرا نیز ببررسی بگیرند.

رهبری انجمن میگویند: که فعالیت های بی مدعا، رضا کارانه و بی پروژه‌اش خواب بعضی از مفسدین جامعه رسانه‌یی کشور را ربوده و آنان را واداشته تا به کانون های توطئه و نفاق افگنی متوصل شوند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز