3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

رحمت الله نبیل:هواپیماهای بی سرنشین آمریکا در کابل بمب پرتاب کرده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بامداد امروز یکشنبه  وقوع انفجار آرامش بخش های از شهر را گرفته و همه شهروندان کابل را سراسیمه و نگران کرده است.

گواهان میگویند:که صدای انفجار به حدی وحشتناک بوده است،که حتی ساحات دور دست از محل وقوع انفجار را نیز نگران ساخته است.

یک باشنده ی شهرک عرب ها در ساحه ی قصبه ی شهر کابل به فرحت گفت؛که ابتدا صدای عجیبی غرش و سپس صدای یک انفجار مهیب را شنیده اند،اما نگفت که این انفجار در کدام ساحه صورت گرفته است.

یک باشنده دیگر شهر کابل نیز میگوید:که صدای یک انفجار در دهمزنگ مربوط به حوزه دوم امنیتی نیز شنیده شده است.

«رحمت الله نبیل به نقل از منابع خود در تویترش نوشته،که بامداد امروز، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در حریم هوایی کابل دیده شده و به نقاط مختلف پایتخت حمله کرده اند.

طبق بند توافق دوحه، ایالات متحده به طالبان در مبارزه/سرکوب داعش کمک خواهد کرد،به احتمال زیاد هدف ها مخفیگاه خای داعش بوده است.

این مقام ارشد پیشین استخباراتی تاکید میکند،که طالبان بدون حمایت مردم نمی توانند کشور را اداره کنند،خطر بزرگی برای تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه افراط گرایان وجود دارد.»

در همین حال،عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت داخله اداره حاکم در افغانستان به فرحت وقوع انفجار را در ساحه ی شیرپور کابل تاید کرده است،اما وقوع انفجار در دهمزنگ را بدور از واقعیت میداند.

بگفته ی تکور،یک فیر هاوان از سوی نا معلومی در یک خانه ی مسکونی در ساحه ی شیرپور شهر کابل مربوط به حوزه دهم امنیتی اصابت کرده که تلفات جانی در قبال نداشته است.

او می افزاید،که محل اصابت این موشک یک خانه خالی در این ساحه بوده است.

این درحالیست،که چند روز قبل ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل اداره حاکم در افغانستان گفت:«تخمین زیاد شدن پدیده داعش در افغانستان نادرست و بدور از واقعیت است.

ایجاد تشویش ها در رابطه کمپاین به فتنه گرهای داعشی می باشد که باید صورت نگیرد.

امارت اسلامی و مردم افغانستان اجازه نمیدهند که داعش در کشور لانه ایجاد کند،داعش در افغانستان کوبیده شده و در حال محو شدن می باشد.»

روز جمعه ی گذشته میدان ورزشی کرکت افغانستان در جریان مسابقات شپگیزه نیز گواه انفجار بود،که در آن تعدادی از تماشاگران کشته و زخمی شدند.

نوت:

فرحت نیوز،با هیچ جریان سیاسی و غیرسیاسی وابسته گی نداشته و ندارد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیز