3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

ایران پنج تن از جاسوسان اسرایلی را دستگیر کردند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مقامات انتظامی ایران روز پنجشنبه گفتند که پولیس اینکشور رهبر مظنون و چهار عضو یک شبکه جاسوسی را که به گمان آنها وابسته به موساد اسرائیل هستند، دستگیر کرده است.

مقامات ایرانی ملیت دستگیرشدگان را اعلام نکردند اما گفته اند که آنها برای عملیات مسلحانه و خرابکاری آموزش دیده اند.

سازمان اطلاعات نیروی انتظامی در بیانیه‌ای اعلام کرده است،که به پنج نفر از اعضای دستگیر شده این شبکه جاسوسی قول‌های مختلفی از سوی موساد از جمله وعده‌های مالی برای جمع‌آوری اطلاعات از مناطق مهم در سراسر کشور داده شده است.

ایران و اسرائیل دشمنان دیرینه ای هستند و در حال حاضر بر سر برنامه هسته ای ایران و تلاش های ایران برای ایجاد حضور نظامی در مرزهای خود از طریق نیابت های تروریستی مختلف درگیر مناقشه هستند.

روز چهارشنبه، اسماعیل خطیبی، وزیر اطلاعات ایران گفت: که تهران اقدامات خرابکارانه «رژیم صهیونیستی» را که اصطلاح آن برای اسرائیل است، خنثی کرده است.

وی بدون ارائه جزئیات گفت: نیروهای امنیتی ایران طی چند ماه گذشته چندین عملیات علیه اسرائیل را با موفقیت انجام داده است.

هفته گذشته، نیروهای امنیتی ایران اعلام کرد که شبکه‌ای از ماموران اسرائیلی را دستگیر کرده‌اند که از اقلیم کردستان عراق برای انجام عملیات خرابکارانه و آنچه آنها اقدامات خرابکارانه برنامه‌ریزی‌شده و «عملیات تروریستی بی‌سابقه» در چندین «منطقه حساس» از جمله به تاسیسات نظامی و امنیتی می‌خوانند، وارد ایران شده‌اند.

ماه گذشته، خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از دادستان جنوب شرقی شهر سیستان و بلوچستان ایران مدعی شد،سه نفر که در ماه اپریل در آنجا به ظن همکاری با آژانس اطلاعاتی موساد اسرائیل دستگیر شده بودند، می خواستند دانشمندان هسته ای ایران را بکشند.

در ماه می، یک حادثه غیر قابل توضیح در مجتمع نظامی پارچین، یک پایگاه بزرگ نظامی و توسعه تسلیحاتی در شرق تهران رخ داد که منجر به کشته شدن یک مهندس و زخمی شدن یکی دیگر از کارکنان آن شد.

سپاه پاسداران ایران بعداً گفت،که این حادثه یک “خرابکاری صنعتی” بوده نه رویداد تروریستی یا عملیاتی.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز/کابل