3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

شهبازشریف،از امداد رسانی فوری به آسیب دیده گان سیلاب ها در نقاط مختلف پاکستان خبر داده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در مجلس شورای ملی این کشور گفت: که باران های طوفانی ویرانی را در همه جا گسترش داده است،از جمله در بلوچستان، خیبر پختونخوا، پنجاب، چیترال، کراچی و سایر مناطق سند، تلفات جانی و خسارات زیادی به باشنده گان این مناطق وارد شده است.

آقای شریف با جان باخته گان این رویداد ها جنت فردوس و برای زخمی های آن شفا عاجل استدعا کرده است.

‎وی گفت: که دولت فدرال نسبت به این وضعیت هوشیار است، من با هر چهار شهر که مردم مجروح شده اند دیدار کرده ام، جایی که خسارات مالی وجود دارد، بسیاری از دولت های شهری برنامه ریزی کامل دارند.

روزنامه ی دان پاکستان از زبان نخست وزیر شهباز شریف نوشته که گفت است،دولت فدرال به طور کامل در عملیات امداد رسانی از طریق اداره ملی مدیریت حوادث طبیعی (NDMA) مشارکت می کند، خسارت بسیار زیاد است، می توان از میزان مالی مشارکت آنها دلجویی کرد.

وی گفت که من به مجلس اطمینان می دهم که دولت فدرال قطعا به هیچ وجه عقب نخواهد ماند، بسته کمکی را که اعلام کرده ایم افزایش خواهیم داد، دیروز جلسه دیگری تشکیل شده است که در آن اعضای مربوطه مجلس ملی، نهادهای ذیربط و دولت برگزار می شود.

به همه اعضای محترم این اطمینان را می دهم که بر اساس توصیه های آنها تصمیمات بعدی را اتخاذ خواهیم کرد.

شهباز شریف گفت که کشاورزان در این زمینه نقش کامل را ایفا خواهند کرد، دولت فدرال و دولت های شهری هر جا که در کل پاکستان خسارات وارد شود، هر کاری که در توان داشته باشند انجام خواهند داد و از هیچ تلاشی در درمان دریغ نخواهد شد.

نخست وزیر شهباز شریف گفت که این طبیعت بشری است که وقتی کودک وظیفه ای دارد، مادر پیش چه کسی می دود و کودک نزد چه کسی می آید؟ رهبری نخست وزیر وقت شامل رهبری منتخب پاکستان نیز می شود.

ذوالفقار علی بوتو، اعضای منتخب مجمع از سراسر پاکستان، ISAIN را با عرق فراوان ساخت.

وی گفت که حتی در روزهای بد این دین خود را به عنوان یک کشور قوی و متحد به تمام جهان معرفی می کند، این دین برای قرن ها به هدایت و تقویت پاکستان ادامه خواهد داد.‎

وی گفت که حتی در بدترین زمان، این قانون اساسی کشوری قدرتمند و متحد را به تمام جهان ارائه می کند، این قانون اساسی برای قرن ها پاکستان را هدایت می کند، به تقویت پاکستان ادامه می دهد.

او گفت که حاکمیت از آن الله تعالی است، او مالک و خالق اختیاری است که به انسان ها داده است و 22 میلیون نفر به این مجلس منتخب داده اند.

قوه قضائیه، اداره، قانون اساسی اختیارات آنها را مشخص کرده است، قانون اساسی می گوید که آنها باید با ماندن در حوزه خود به پاکستان خدمت کنند و پاکستان باید به جلو برود.

وی گفت: با وجود گذشت 75 سال، حکومت قانون دستکاری شده است، حکومت نظامی بیش از یک بار در کشوری که چندین دهه تحت سلطه یک کشور واحد بود، وضع شده است که در نتیجه پاکستان تشکیل شد.

.. دو نقطه خالی،دموکراسی شکوفا نشد، قدرت آنچنان که باید قوی نبود، پارلمان نمی‌توانست طرح رایزر را بپذیرد، و همچنین نباید برنامه‌ای برای اسکوآنا وجود داشت.

شهباز شریف گفت: اگر به اطراف نگاه کنید، کشورهایی که خیلی عقب بودند، امروز در مسابقه توسعه جلو آمده اند.

وی گفت: آقای رئیس مجلس، من می خواهم عرض کنم که همه می دانند که انتخابات 2018 بدترین انتخابات در تاریخ پاکستان بود که توسط دولتی تحمیل شد که آشکارا تقلب شده بود، در آن شکی نیست.

سیستم RTS چگونه بود. تعطیلی در تاریکی شب و اینکه چگونه نتایج در روستاها اول شد و نتایج بسیاری از روزها در شهرها نیامد، روی زمان حساب نکرد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز