3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

برتیش کلمبیا روابط خود با کانادا را قطع کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بریتیش کلمبیا در اقدامی “تاریخی” توافق خود را با دولت فدرال برای نگهداری زندانیان مهاجر در زندان های شهری خود فسخ می کند.

روز پنجشنبه،مایک فارنورث، وزیر امنیت عمومی ، گفت که این شهر به قرارداد خود با آژانس خدمات مرزی کانادا برای مدیریت افرادی که تحت قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان نگهداری می شوند، پایان می دهد.

این اعلامیه پس از بررسی شهری انجام شد که در خزان گذشته برای بررسی تمام جنبه‌های این ترتیبات، از جمله تأثیر آن بر امنیت عمومی و اینکه آیا با حداقل قوانین استاندارد سازمان ملل برای رفتار با زندانیان و همچنین انتظارات تعیین‌شده توسط دادگاه‌های کانادا مطابقت دارد، اعلام شد.

فارنورث در بیانیه‌ای گفت: «بررسی نشان داد که جنبه‌های این ترتیبات با تعهد دولت ما به رعایت استانداردهای حقوق بشر یا تعهد ما برای پیگیری عدالت اجتماعی و برابری برای همه همخوانی ندارد.»

“با توجه به این یافته‌ها، شهر به توافق خود با CBSA پایان می‌دهد. اصلاحات بریتیش کلمبیا 12 ماه اخطار کتبی به CBSA خواهد داد که طبق ترتیبات فعلی لازم است.”

این خبر توسط دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل که سال گذشته کمپین «WelcomeToCanada»را برای لابی کردن شهر ها و مناطق برای پایان دادن به عمل نگه داشتن زندانیان مهاجر در کنار مجرمان خطرناک در زندان‌ها راه‌اندازی کردند، مورد استقبال قرار گرفت.

کیتی نیویابندی، دبیر کل عفو بین الملل کانادا گفت: “تصمیم امروز یک گام مهم است. ما بریتیش کلمبیا را به عنوان اولین شهری که از حبس کردن مدعیان پناهندگی و مهاجران در زندان های خود صرفاً به دلایل مهاجرتی خودداری می کند، ستایش می کنیم.”

این یک پیروزی واقعی در زمینه حقوق بشر است که از حیثیت و حقوق افرادی که در جستجوی امنیت یا زندگی بهتر به کانادا می آیند حمایت می کند.»

فوزیه صدیقی
فرحت نیوز