3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

مرد جوان ننگرهاری که به دلیل فقر شدید مجبور به کشتن خانواده اش شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت، سرپرست یک خانواده در ولسوالی غنی خیلو ولایت ننگرهار به دلیل فقر قصد داشت تمام اعضای خانواده ی خود را با استفاده از زهر بکشد،اما از سوی باشنده گان محل جلوگیری شده است.

نعمت آلته باشنده محل به فرحت میگوید:منور ۲۵ ساله سر پرست یک خانواده ی ده نفری که در مربوطات ولسوالی غنی خیل زیست دارد از فشار فقر و بیکاری قصد کشتن تمام اعضای خانواده اش را داشت،اما مردم محل مانع آن شده است.

بر بنیاد منبع،جوانان محل برای حمایت از این جوان با جمع آوری چنده مقداری از مواد خوراکی و نقدی را جمع آوری و به خانواده منور تسلیم کرده اند.

بگقته ی منبع،هنوز هم این خانواده با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکند،و از سرمایه داران خواستند،تا با این خانواده نا دار کمک کنند.

رسانه اجتماعی پس از آنکه جوانان محل برای جمع آوری چند از طریق صفحات مجازی شان این موضوع را مطرح کردند،نگرانی زیادی در بر انگیخته و تعدادی از مخیرین از طریق صفحات اجتماعی به خانواده منور اعلام کمک کرده است.

چندی پیش یک موی سفید بنابر تنگدستی و فقر حاضر به فروش کلیه اش در این ولایت گردیده بود.

در حدود یکسال پیش زمانی که نظام جمهوریت سرنگون شد،طالبان به قدرت رسید آمریکا تمام سرمایه های افغانستان را مسدود کرد.

سکتور های خصوصی بسته شد،ادارات دولتی بنابر کمبود ظرفیت های کاری و کمبود بودجه چندین ماه متوقف ماند و کارمندان پیشین اکثرا از وظایف شان سبکدوش شدند.

هنوز هم مردم در افغانستان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند،و قمیت مواد خوراکی و دیگر مورد نیاز به اوج خود رسیده است.

بلال احمدي
فرحت نیوز/ننګرهار