3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

دو فرمانده محلی اداره حاکم به اتهام قتل هفت عضو یک خانواده در کابل بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،نیروهای امنیتی دولت حاکم در افغانستان دو فرمانده محلی شانرا در رابطه به کشته و زخمی شدن نه عضو یک خانواده در ولسوالی پغمان ولایت کابل بازداشت کرده اند.

یک‌ منبع مردمی که نخواست نامش در خبر ذکر شود به فرحت نیوز گفت:مولوی رشید و مولوی نادر دو تن از فرمانده هان محلی که هردو از ولسوالی پغمان هستند را با دو تن از افراد شان به اتهام قتل محمد سالم و اعضای خانواده او بازداشت کرده اند.

در همین حال یکی از نزدیکان شهید محمد سالم که دو شب قبل در مسیر ولسوالی پغمان/مکروریان در مربوطات آن ولسوالی کشته شد به فرحت گفت:شهید محمد سالم دشمنی شخصی با هیچ کس نداشته،اما چندی پیش بین او و مولوی رشید صورت گرفته بود.

بگفته ی منبع،بازداشت شده گان از یک قوم هستند و مشاجره لفظی بر سر مسایل منطقه یی کرده بودند،اما تصور نمی شد که اینقدر عقده یی بر خورد کنند،که حتی بالای زنان و کودکان هم رحم نکردند.

یکی  دیگر از نزدیکان محمد سالم شهید میگوید:که بازداشت شده گان از افراد پیشین اداره حاکم هستند،ممکن پس سرد شدن موضوع آزاد شوند.

آنان از اداره حاکم میخواهند که خون محمد سالم،خواهران،خواهر زاده ها و فرزندانش را نا دیده نگیرند طبق شریعت اسلامی کسانی که در این قتل دسته جمعی دست دارند را مجازات کنند.

پس منظر.!

شب گذشته یک خانواده سوار بر یک موتر نوع فیلدر که از ولسوالی پغمان ولایت کابل بسوی مکروریان در حرکت بود مورد حمله مسلحانه قرار گرفته هفت سر نشین آن کشته شد.

که در   آن حمله محمد سالم ۳۵ ساله با دو پسر خورد سالش بنام های مصور و مبشر،دو خواهر و دو خواهر زاده اش کشته شده،مزمل فرزند کوچک محمد سالم که یک دست اش قطع و ‌پاهایش شکسته همرا با برادر زاده محمد سالم که دختر است زخم است.

خواستیم نظر مقامات دولتی حاکم را در مورد نگرانی،نزدیکان محمد سالم در خصوص احتمال رهایی مظنونین و چگونه گی بازداشت آنان داشته باشیم متاسفانه حاضر نشدند با ما صحبت کنند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز