3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

شیخ سردار ولی در ننگرهار سر بریده شده است

به گزارش آژانس خیری بین المللی فرحت،عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت داخله ی حکومت حاکم در افغانستان میگوید:شیخ سردار ولی یکی از عالمان برجسته ی دینی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان ابتدا با قاقو کشته و سپس سرش را از بدنش جدا کرده اند.

آقای تکور،به فرحت نیوز گفت:شیخ سردار ولی در یک مکانی زنده گی میکرد،که بسیار از افراد نزدیک با او میدانست که وی در کجا زنده گی میکند.

نافع از قول قاری سلمان از دوستان شیخ سردار ولی گفت: شیخ صاحب را برای ناهار دعوت کردم، اما او به من گفت که یکی از دوستانم را برای ناهار(صرف طعام چاشت) دعوت کردم اما او برایم گفت مهمان دارم اگر فرصت شد میایم.
اما یک ساعت بعد تلفونش زنگ نخورد، فکر کردم کجای رفته است.

اما حدود ساعت ۰۱:۰۰ بعد از ظهر که به خانه اش رفتم، دیدم شیخ صاحب در منزلش اش کشته شده است.
بر اساس گزارش ها، شیخ صاحب ابتدا مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس با چاقو کشته و سرش جدا شده است.

در ادامه او از زبان نگهبان بلاکی‌ که شیخ سردار زنده گی میکرد میگوید:شیخ صاحب حوالی ظهر به تنهایی از خانه بیرون آمد و اندکی بعد جوانی که رویش تا اندازه ی پوشیده بود همراه او وارد خانه شد و پس از مدتی مرد جوان به تنهایی بیرون آمده و یک بایسکل بچه گانه را نیز با خود گرفته بود.

اقای تکور از شخص یا گروهی مشخص نام نمی برد میگوید:که شیخ سردار ولی اخیراً در بیانیه ی هایش بمب گذاری و حمله به مساجد و زیارتگاه ها را ولوکه متعلق به هر کسی باشد محکوم کرده و اطاعت شدید از امارت اسلامی را توصیه کرده است.

وی همچنین فتوا داده بود،که اطاعت از اداره حاکم(امارت اسلامی) بر همه ملت واجب است.

شیخ احمدشاه که از دوستان نزدیک و رهبر شیخ سردار ولی  بود نیز در جمع بزرگ علما شرکت داشت.

او تاکید میکند،که آخرین یافته‌های کمیته منتخب حقیقت یاب از سازمان‌های اطلاعاتی مبتنی بر اداره حاکم، بر اساس گزارش‌های شاهدان عینی و سایر شواهد آشکار، نشان می‌دهد که فردی مورد اعتماد وی در ترور شیخ سردار ولی دست داشته است.

دلیل کشته شدن شیخ سردار ولی،را حمایت وی از اداره حاکم و محکومیت حملات اخیر به مساجد و زیارتگاه عنوان میکند.

او اضافه میکند،که کمیته ویژه ی حقیقت یاب به نمایندگی از اداره حاکم تعیین شده و تحقیقات آن ادامه دارد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز